Prezident je tváří kampaně pro organizaci, kterou platí ropná společnost
12. 9. 2007 -, Hnutí Duha
-foto-
Na kampaň dnes upozornil deník Mf DNES. Heartland Institute používá prezidenta jako tvář celostránkových reklam proti snižování emisí skleníkových plynů, které publikovala v několika amerických denících.
Ale organizaci financuje ropný průmysl. ExxonMobil – největší naftařská společnost na světě – ve svém výročním přehledu sponzorských darů uvádí, že loni Heartland Institute financoval částkou 115 tisíc amerických dolarů.
Hnutí DUHA z výročních přehledů ExxonMobile spočetlo, že společnost v posledních čtyřech letech sponzorovala Heartland Institute celkem 307 tisíci dolarů, tj. více než 6 miliony korun.
ExxonMobil je znám tím, že (na rozdíl od jiných ropných firem, třeba Shell nebo BP) soustavně sponzoruje politické skupiny, které bagatelizují globální změny podnebí.
Vojtěch Kotecký, programový ředitel Hnutí DUHA, řekl: „Heartland Institute není nějaký výzkumný institut, jak by se z názvu mohlo zdát. Je to politická organizace, která na své kampaně dostává statisícové dolarové částky od největší světové ropné společnosti. Po červnové příhodě s prezentováním filmu, který vědci obvinili z podvodů a falšování údajů, se prezident už podruhé spojuje s prapodivnými zahraničními organizacemi. Přitom třeba Bushova republikánská administrativa výslovně podporuje snižování exhalací skleníkových plynů – od Evropy se liší jen názorem na konkrétní opatření, třeba Kjótský protokol.“