Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > komentáře
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Děti Země: Vyřešení nadměrné dopravy na silnici I/13 nejdříve za osm let

19. 11. 2010 -, Econnect

Raději moderní průtah Bílinou s protihlukovými opatřeními, než nový východní obchvat silnice č. I/13 se zbytečným zásahem do přírody kolem města, představuje doporučení Dětí Země v jejich vyjádření k dokumentaci o hodnocení vlivů na životní prostředí, které zaslaly na Ministerstvo životního prostředí. Nyní se zpracovává posudek, který je nutným podkladem pro vydání stanoviska EIA. Řešení nadměrné dopravy má v obou variantách stát kolem tří miliard korun a stavět by se mělo nejdříve za osm let.

„Pro prostudování dokumentace jsme neshledali žádné závažné chyby, neboť autor transparentně posoudil všechny reálné varianty, včetně našich, a jako optimální řešení doporučil buď nový východní obchvat nebo modernizaci průtahu,“ sdělil Miroslav Patrik z Dětí Země.

Ty společně se sdružením Arnika a s obecně prospěšnou společností Ekocentrum Terra Natura z Bíliny v předchozí fázi procesu hodnocení vlivů stavby obchvatu Bíliny na životní prostředí požadovaly posoudit několik variant, včetně výstavby nového průtahu, který by neobtěžoval okolí, a tunelu podél řeky Bíliny.

Dokumentace sice tunel navržený Dětmi Země dle projektu firmy Ing. Jiří Kalčík – projektové středisko Plzeň délky 1,3 km nedoporučila, nicméně jako reálné řešení průjezdu více než 23 tisíc aut denně městem navrhla dále sledovat jak východní obchvat délky 7,8 km, tak modernizaci průtahu délky 3,9 km.

„Podle nás obchvat zbytečně znehodnotí hodnotný krajinný ráz a zničí zachovalou přírodu kolem města, a to hlavně předpolí Národní přírodní rezervace Bořeň a v okolí vrchu Trupelník s údolím potoka Syčivka, i když téměř vždy doporučujeme spíše výstavbu obchvatů místo dálnic a silnic,“ upřesňuje dále Patrik.

Východní dvoupruhový obchvat šířky 11,5 metrů a délky 7,8 km má stát 2,9 miliardy korun, kdežto modernizace průtahu délky 3,9 km s protihlukovými opatřeními podél estakády kolem 3,1 miliardy korun.

Východní obchvat je také součástí schváleného územního plánu Bíliny z roku 2002. Se zahájením obou staveb se počítá po roce 2018, což je ovšem při nedostatku veřejných peněz podle Dětí Země velmi optimistické.

Vydání stanoviska EIA lze očekávat až po zpracování a zveřejnění posudku, k němuž se pak může opět vyjádřit veřejnost, tzn. celý proces hodnocení zahájený v roce 2007 může skončit nejdříve na jaře příštího roku.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:

Související odkazy
Silnice I/13 s obchvatem Bíliny

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Občanská společnost v EU - návod k použití

http://obcan.ecn.cz/eu
Občanská společnost
Praktické informace jak využít občanská práva v Evropské unii Právo vědět - Účast na rozhodování - Rovné příležitosti

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz