Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - regionální rozvoj
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > 
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Nové stránky pro spotřebitele, kteří při nákupu myslí na přírodu

1. 2. 2002
Martina ŠpejtkováMonika Kašparová (Jansová) [Econnect] -


Jihočeská společnost pro ochranu přírody Rosa, která se od svého založení v roce 1991 postupně profiluje jako ekologická poradna, zveřejnila nové internetové stránky www.ekospotrebitel.cz. Určeny jsou všem, kteří si přejí svým nákupem ublížit přírodě co nejméně.

"To, že se průměrný spotřebitel svého konzumu nevzdá, je již dnes jasné a proto chceme na konzumenty působit tak, aby svoji spotřebu "ozelenili" a vybírali si výrobky, které jsou z hlediska životního prostředí přijatelnější," vysvětluje rozhodnutí společnosti využít internetu k šíření nabytých informací ředitelka společnosti Zuzana Guthová.

Záměr Rosy je skutečně na místě. Mnohým z nás záleží na kvalitě životního prostředí a rádi bychom spotřební chování přizpůsobili své životní filozofii. V praxi se ale bohužel setkáváme s různými překážkami. Tou mohou být například sami výrobci, kteří v tomto ohledu nevychází zákazníkovi vstříc. Často mu nepodávají o svých výrobcích informace žádné, někdy neúplné a v nejhorším případě nepravdivé. Ekologické chování je u nás ještě téměř v plenkách a získat věrohodné údaje může být opravdu problém. Snad jej pomohou ulehčit stránky pro ekospotřebitele - plné rad, doporučení a informací.

Na stránkách se například dozvíte:
  • Co jsou to ekoznačky a jak rozlišit garantovanou ekoznačku označující ekologicky šetrný výrobek od pouhého reklamního označení, které s ochranou přírody nemusí mít nic společného.
  • Co jsou to biopotraviny, jak se liší od "normálních" a kde takové výrobky můžete najít.
  • Kterak prát, abychom do přírody nevypouštěli zbytečné chemikálie či podle čeho vybírat prací prášek.
  • Kdy se Vám a přírodě vyplatí pořídit si nový spotřebič a jakým způsobem jej co nejekologičtěji a nejekonomičtěji využívat.
  • Které obaly jsou pro ekospotřebitele nejpřijatelnější.
  • Proč je důležité vědět o svých právech při nákupu nebo reklamaci zboží.
  • Kde hledat další rady

Najdete zde rovněž kontakty na členy Sítě ekologických poraden STEP specializující se na poradenství pro ekospotřebitele.

Informovanost spotřebitele ale obohatí i další internetové projekty, jmenujme např. stránky www.ecn.cz/spotrebitel provozované sdružením Arnika (dříve Děti Země). Na stránkách naleznete kromě praktických rad i zajímavé články, odkazy a studie z oblasti životního prostředí.

Chcete-li ze zeptat na něco z domácí ekologie, pomůže vám Zelená domácnost na stránkách EkoListu. Najdete zde na 125 odpovědí na otázky, které položil už někdo před vámi. Pokud mezi nimi váš dotaz není, můžete jej zaslat redakci.

Martina Špejtková a Monika Jansová

Martina ŠpejtkováMonika Kašparová (Jansová)

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


-
Související odkazy
  • Ekospotřebitel
  • O Autorech

    Martina Špejtková

    Redaktorka Econenctu pro oblast životního prostředí.

    Monika Kašparová (Jansová)

    Do září 2002 v Econnectu jako správce oblasti životního prostředí. Nyní působí jako poslanecká asistentka poslance a ministra životního prostředí RNDr. Libora Ambrozka.

    -

    Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
    Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
    Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz