Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Kontaktní centrum pro Karlín společnosti Člověk v tísni při České televizi: Maringotka, Karlínské náměstí, Praha 8

25.10.2002
PRAHA [Člověk v tísni]
Autor: Karla Štěpánková, tel: +420 2 6113 4401

Karlínské kontaktní centrum je součástí povodňových projektů společnosti Člověk v tísni při ČT, které poskytuje psychosociální a sociální pomoc, o které si denně požádá minimálně desítka lidí. Další ze služeb je také právní porada a návrhy řešení konkrétních situací, se kterými se klienti musí potýkat.

Vysoušení
Centrum začíná nyní organizovat vysoušení objektů v Karlíně. Po dohodě s firmou AUSTIS, která zajišťuje komplexní servis v oblasti zabezpečení správy, provozu a údržby domů a nemovitostí obecního majetku pro městskou část Praha 8, společně také koordinuje vysoušení. V současné chvíli centrum disponuje celkem 35 horkovzdušnými vysoušeči Kroll , Thermobile (14 velkých a 21 malých), o který je stále velký zájem.

Monitoring
Pracovníci Kontaktního centra ve spolupráci s terénními pracovníky Městského centra sociálních služeb v dané oblasti provádí monitoring, jehož hlavním cílem je informovat občany o kontaktním centru a jeho službách a také přinášet informace o navracení infrastruktury do oblasti (obchody, školy, služby), mapovat situace jednotlivých rodin a stavy objektů.

Dobrovolníci
Bezprostředně po povodni do této oblasti společnost ve spolupráci s dobrovolnickým centrem Univerzity Karlovy zprostředkovala pomoc více než 1200 lidí, kteří svojí prací přispěli k čistění Karlína a posléze se zapojili do vyklízení vyplavených sklepů, bytů, vytrhávaní podlah a vynášení zničeného vybavení.

Terénní práce
Karlín patří mezi 21 lokalit, ve kterých společnost Člověk v tísni dlouhodobě provozuje terénní sociální práci (TSP). Společnost se orientuje na sociálně slabé klienty, kterým se terénní pracovník stává poradcem a pomocníkem v jejich obtížné životní situaci. Terénní sociální pracovník se zejména snaží podporovat u svých klientů schopnost řídit si svůj život samostatně, pomáhá jim při hledání zaměstnání, studia pro děti, společně řeší problémy s bydlením a administrativní úkony, včetně právní pomoci.
Srpnové povodně ztížily situaci všem obyvatelům Karlína, ovšem ti sociálně slabší ji vzhledem k horší ekonomické i sociální situaci zvládají hůře. Proto se karlínské lokalitě dostalo v rámci programů TSP společnosti Člověk v tísni při ČT zvýšené podpory. Příští týden začne působit v Karlíně dvojice terénních pracovníků společnosti. Tato dvojice bude působit v této lokalitě natrvalo a společnost je připravena ji krátkodobě posílit o další dva pracovníky.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz