Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Žádáme zachování a rozšíření městské železniční dopravy

20.11.2002
PRAHA [Terrigenia]
Autor: Václav Procházka, tel: 274867870

Příznivci občanského sdružení Terrigenia již několik let sledují situaci v dopravě. Jsme přesvědčeni, že železniční síť v Praze je pro osobní dopravu málo využívána. Za situace, kdy jezdí pouze meziměstské vlaky, nemůže nabídka odpovídat poptávce, která se snižuje se vzdáleností od Prahy. Zavedení mimořádných kyvadlových spojů nahrazujících metro ukázalo, že se nemusí vždy čekat na zvýšení kapacity tratí a dostavbu koridorů. Sdružení Terrigenia proto vydalo petici za rychlé zavádění metropolitní železniční dopravy, které by mělo postupně navazovat na zřízení těchto dvou "povodňových" linek. Petice vznikla shodou okolností několik dnů před tím, než zástupci pražského Magistrátu, Krajského úřadu středočeského kraje, Českých drah a Ministerstva dopravy podepsali memorandum, v němž poprvé připustili možnost zavádění tohoto efektivního způsobu kolejové dopravy bez zbytečných průtahů.

Memorandum samozřejmě vítáme, ale je dobré si uvědomit, že v podstatě bylo jen "vzato na milost" to, co bylo několik let opomíjeno. Ledy se pohnuly až po povodních, a – jistě že ne náhodou – těsně před volbami. Co však bude dál?

Ve sbírání podpisů budeme pokračovat. Jsme přesvědčeni, že se ještě budou hodit. Stačí se podívat na územní plán schválený již před třemi lety, v němž je mnoho nových zastávek. Dodnes není v provozu ani jedna z nich. Pokud by například byla obnovena zastávka Vyšehrad (ať už v původním místě nebo v jeho blízkosti), nikoho by ani nenapadlo po obnovení metra úplně zrušit spoje Smíchov – Hlavní nádraží, protože i při provozu metra je spojení z těchto míst zvláště na Smíchovské nádraží natolik neatraktivní, že lidé raději chodí přes železniční most 2 km pěšky.

Zabývat se na úrovni memoranda technickými detaily by bylo zbytečné. Je však škoda, že v dokumentu jsou opomenuty některé významné možnosti: nepočítá se s průjezdným systémem ani s využitím jedné z nejperspektivnějších tratí Praha – Vrané nad Vltavou. Naopak myšlenku "vlakotramvaje" lze uskutečnit jen se značnými náklady, které by ovšem příliš pohodlí cestujícím stejně nepřinesly (např. kvůli výšce nástupiště). Vývoj situace budeme nadále sledovat a v případě potřeby dále reagovat.


DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz