Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > 
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Magistrát: V Praze je kvůli autům nejhorší vzduch, cyklistiku ale nepodpoříme

15. 4. 2003
Alena Mejstříková [Děti Země / Econnect] -


Podle analýzy, kterou si nechal vypracovat Magistrát Prahy, je v Praze nejhorší vzduch v zemi a největším zdrojem znečištění jsou automobily. Jejich počet stále stoupá, kritickou situaci však město neřeší. K životnímu prostředí je spolu s chůzí nejšetrnější cyklistická doprava, tu ale město nepodporuje. Vyplývá to z mizivých částek vyčleňovaných na cyklistickou dopravu z městského rozpočtu v posledních letech.

Původně nebyla na stavbu cyklostezek v letošním roce vyčleněna ani koruna. Pokud rada a zastupitelstvo na své červnové schůzi schválí navýšení rozpočtu, bude na cyklostezky vyčleněno alespoň 20,2 milionu korun.

Výstavbu cyklistických stezek radní ve svém programovém prohlášení sice uvádějí mezi prioritami a společně s regulací dopravy uvádějí cyklostezky jako možné řešení katastrofální dopravní situace v centu města (část VII. Doprava) i jako prostředek ke zlepšení životního prostředí (část VIII. Životní prostředí), věnují tomuto nejekologičtějšímu a na kratší vzdálenosti nejrychlejšímu způsobu dopravy minimální pozornost. "Vyčlenění částky v řádu promile z celkových více než deseti miliard dopravního rozpočtu Prahy na letošní rok nelze rozhodně považovat za dostatečnou podporu," říká k tomu Vojtěch Toman ze sdružení Děti Země.

Místo ekologických, bezpečných a zdravých způsobů dopravy je stále podporován rozvoj automobilismu. V Praze je tak v poměru na obyvatele nejvíc aut v celé Evropě. Řešením špatné dopravní situace a hrozivého stavu ovzduší by bylo omezení vjezdu automobilů do centra a rozsáhlé budování cyklistických stezek. "V Praze se staví stále nové silnice a parkoviště, přitom moderní evropská města parkovací místa postupně ruší a vytlačují tak auta z centra, kde vznikají pěší zóny a cyklistické stezky. V takovém městě se pak žije mnohem příjemněji," doplňuje Toman.

Z komentáře k návrhu rozpočtu města na rok 2003 lze zjistit, že v loňském roce byly do přípravy a realizace cyklistických tras investovány pouze 2 miliony korun, v roce 2001 to bylo 10 milionů, v předchozích letech byly investice nulové.

Děti Země Praha se dlouhodobě zabývají problematikou dopravy v Praze a snaží se o zlepšení podmínek pro veřejnou dopravu a pro cyklisty v Praze. V rámci kampaně "Pomozme cyklistice v Praze" se snaží vyvíjet tlak na zastupitele za větší podporu tomuto druhu dopravy, informují a propagují také cyklistiku mezi veřejností. Alena Mejstříková

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


-

O Autorech

Alena Mejstříková

Autorka je redaktorka zpravodajství ECN a koordinátorka projektů.

-

Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz