Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - životní prostředí
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > 
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Nelegálně pokácené stromy - podezřelá je společnost LIDL

10. 10. 2003
Petra Kolínská [Econnect] -


Mladá fronta DNES ve svém dnešním vydání odhalila, že kolem supermarketů společnosti Lidl po celé republice někdo systematicky kácí stromy, které brání výhledu na obchod. V devíti městech kdosi během posledních měsíců tajně a bez povolení v noci porazil celkem 102 stromů a Lidl případ odmítá komentovat.

Hnutí DUHA zahájilo na stránkách www.hnutiduha.cz veřejnou internetovou kampaň požadující od společnosti Lidl nápravu škod a omluvu, nese-li odpovědnost za ilegální pokácení více než stovky stromů.

Hnutí DUHA považuje tento případ za velmi vážný, a proto veřejnost vybízí k nátlaku na obchodní řetězec. Pokud by případ prošel bez trestu, pro standardy ekologické odpovědnosti českých firem i nadnárodních společností, které u nás podnikají, to bude znamenat nebezpečný precedent.

Z nové internetové stránky lze přímo do emailové schránky společnosti Lidl poslat vzkaz požadující, aby – pokud se neprokáže, že je ve věci nevinně – napravila škody a omluvila se.

Podle ředitele Hnutí DUHA Martina Andera nejde jen o stovku pokácených stromů nebo o jeden arogantní supermarket, nýbrž o praxi mezi manažery velkých domácích i nadnárodních firem u nás. Nese-li za ilegální kácení skutečně odpovědnost Lidl, jde o jeden z nejhorších případů, k jakým zde doposud došlo. Pokud se takové bohorovné praktiky stanou přijatelnou normou, příště někdo jiný udělá něco horšího.

Společnost LIDL o sobě

Na svých internetových stránkách se společnost LIDL prezentuje mimo jiné takto:

" Jsme naprosto nekomplikovaní ... neboť náš obchod je jednoduchý, jak je to jen možné: nakupujeme a prodáváme s cílem nabídnout našim zákazníkům zboží denní potřeby v nejlepší kvalitě za výhodnou cenu. Středem našeho zájmu je zákazník. Orientace na zákazníka a jeho spokojenost je základem našeho úspěchu.

Mezi její podnikatelské zásady patří např.:

  • Rychlé rozhodování a jednoduché pracovní postupy zajišťují úspěch
  • Rosteme rychleji než naše konkurence
  • Čestné jednání vůči každému je v podnikání příkazem
  • Dohody se dodržují v atmosféře důvěry
  • Atmosféru v našem podniku má v každodenní práci určovat pochvala, uznání a kritičnost

Podle článku MF Dnes odmítá společnost Lidl odpovídat na otázky novinářů. "Naší komunikační strategií je nekomunikovat s médii," konstatuje Dana Berková, asistentka jednatele firmy.

Petra Kolínská

DISKUSE - KOMENTÁŘE:

15. 10. 2003
16. 10. 2003

-

O Autorech

Petra Kolínská

šéfredaktorka zpravodajství ECN

-

Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz