Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - kultura
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > komentáře
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Tisková zpráva k festivalu Boskovice 2006

20. 6. 2006 - Adéla Kebrdlová, Unijazz - sdružení pro podporu kulturních aktivit

14. ročník festivalu pro židovskou čtvrť Boskovice 2006, čtyřdenní přehlídka hudby, divadla, filmu, autorských čtení, výstav, přednášek, workshopů a výtvarných dílen probíhající jak v historické části města, tak v letním kině, na hradě i v zámeckém skleníku, se uskuteční od 13. do 16. července.

Festival v posledních letech výrazně podporuje samotné město Boskovice. Jeho starosta ing. František Severa k tomu podotýká: „Město Boskovice oceňuje přínos zejména i v tom, že díky tomuto festivalu se Boskovice dostávají do podvědomí široké veřejnosti a to nejen v regionálním měřítku. Návštěvníci přijíždějí z celé republiky a mnozí z nich se rádi do Boskovic vracejí i mimo tuto akci, protože jim naše město v oblasti cestovního ruchu, zábavy a kultury má co nabídnout. Město Boskovice festival „Boskovice 2006“ podporuje jak přímým finančním příspěvkem, tak například odpuštěním poplatků ze vstupného, odpuštěním poplatků za pronájem prostor spravovaných Městem Boskovice a Kulturními zařízeními města Boskovice.“

Generálním partnerem festivalu se opět stala Česká spořitelna. Tomáš Kolář z odboru korporátního marketingu a sponzoringu tento krok vysvětluje: „Partnerství s festivalem Boskovice 2006 je pokračováním loňské spolupráce. Specificky zaměřený festival, který napomáhá záchraně židovské čtvrti a přináší pestrý program, regionálně rozšiřuje sponzorské aktivity České spořitelny. Jako banka s největší sítí poboček působíme partnersky u akcí po celé České republice a přinášíme tak klientům hudbu všech žánrů.“

Záštitu nad festivalem převzal hejtman Jihomoravského kraje ing. Stanislav Juránek a tento krok zdůvodňuje takto: „Uvedený festival má každoročně nejen vysokou uměleckou úroveň, ale také hluboký podtext – vždyť spolupráce, tolerance a úcta k hodnotám vytvořeným generacemi našich předků z různých etnik a kulturního zázemí, jsou důležitým vkladem do budoucnosti nás všech.“

Tradičně pestrá programová nabídka jistě osloví široké spektrum návštěvníků.
Na Colours Music Stage se letos představí Skyline, Monika Načeva + DJ Five a Michal Pavlíček, Nierika, Pressburger Klezmer Band (SK), Jaleo Real (E), Xavier Baumaxa, Gipsy.CZ, Mandelbrotovy Kostičky (ojedinělý projekt, na jehož vzniku se podílí několik pěveckých sborů, hudební těleso a Ester Kočičková).
Dále vystoupí Psalteria, Atlantic Cable (CND), Dvořáčci, Folk3mail, Lenka Lichtenberg (CND), Už jsme doma + Mikrochor, BBP, Timudej, Ememvoodoopöká, All Tomorrow’s Parties Band, Kumbalu, Bhaktar (CZ/Afghánistán), Mamlambo, Durman/Posejpal Duo, Vítrholc, Alaf Alaf, Pavel J. Ryba & M.T.S., NUO, Med, Ondřej Štveráček Quintet, Cristin Class Trio (D), Lautstark 4 (D), Alea Jazz Group (D/CZ), Divadlo Husa na provázku, Dekadentní divadlo Beruška, Radio Ivo, Buchty a loutky, Radim Schwab/Drio Fo, Divadlo v 7a1/2, divadlo DNO, Studio Dům, HaDivadlo, studenti JAMU a další.
Nebude chybět ani bohatá nabídka filmů, výstavy, autorská čtení, přednášky, jamsesions, DJ‘s na palouku pod hradem a výlety do okolí.

Permanentka na celý festival (z důvodů kapacity nezahrnuje projekce v kině Panorama, představení v synagoze a autorská čtení) stojí 350 Kč v čítárně Unijazzu a v Městském informačním středisku Boskovice (Masarykovo nám. 1), 350 Kč + servisní poplatky v předprodejní síti TICKETPRO a 450 Kč na místě. Na místě budou rovněž k dostání vstupenky na jednotlivé akce, jejichž cena se pohybuje od 10 do 350 Kč.

Tisková konference proběhne v čítárně Unijazzu 22. června 2006 od 11 hodin.

Pořadatelem festivalu je Unijazz, sdružení pro podporu kulturních aktivit, ve spolupráci s městem Boskovice a rodinou Mensdorff-Pouilly, Muzeem Boskovicka a s Centrem experimentálního divadla.

Záštitu nad festivalem převzal hejtman Jihomoravského kraje Ing. Stanislav Juránek.

Festival finančně podpořili Ministerstvo kultury ČR, Jihomoravský kraj, Česko-německý fond budoucnosti, Nadace ČHF, Nadace ČLF, Goethe Institut Praha, Židovské muzeum v Praze a Švýcarské velvyslanectví.

Mediálními partnery festivalu jsou ATLAS.CZ, RADIO 1 a MIX.CZ.

Více informací:
www.unijazz.cz

UNIJAZZ – Jindřišská 5, 110 00 Praha 1, tel.: 222 24 09 01, fax: 222 24 74 73
e- mail: unijazz@unijazz.cz


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Základní informace o festivalu

- 14. ročník festivalu pro židovskou čtvrť BOSKOVICE 2006 se uskuteční ve dnech 13. až 16. července v Boskovicích

- Generálním partnerem festivalu je ČESKÁ SPOŘITELNA, a.s.

- Záštitu nad festivalem převzal hejtman Jihomoravského kraje ing. Stanislav Juránek

- Festival pořádá Unijazz – sdružení pro podporu kulturních aktivit ve spolupráci s městem Boskovice, rodinou Mensdorff-Pouilly, Jazzclubem Neue Tonne v Drážďanech, Muzeem Boskovicka a Centrem experimentálního divadla

- Festival se koná za finanční podpory Ministerstva kultury ČR, Jihomoravského kraje, Česko-německého fondu budoucnosti, Nadace Český literární fond, Nadace Český hudební fond, Goethe-Institutu Praha, Židovského muzea v Praze a Švýcarského velvyslanectví

- Mediálními partnery festivalu jsou ATLAS.CZ, MIX.cz a Rádio 1

- Ceny permanentky na všechny čtyři dny (nezahrnuje z kapacitních důvodů akce v synagoze, v kině Panorama a autorská čtení):
350 Kč v Unijazzu a v Městském informačním středisku v Boskovicích
350 Kč + servisní poplatky v předprodejní síti Ticketpro
450 Kč na místě
100 Kč pro členy sdružení Unijazz (slevu lze uplatnit pouze v sídle Unijazzu nebo na místě)
Vstupenky na jednotlivé akce k dostání na místě v cenách od 10 do 350 Kč.

- Ubytování návštěvníků ve vlastních stanech v parku pod zámkem nebo v tělocvičnách

- Více informací: www.unijazz.cz

- Kontakt:
UNIJAZZ, Jindřišská 5, 110 00 Praha 1, tel.: 222 240 901, fax: 222 247 473, mobil: 731 503 823
e-mail: unijazz@unijazz.cz

- Více fotografií v tiskové kvalitě najdete na http://www.fotografuje.cz/foto/BOSK06/



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


PROGRAM FESTIVALU BOSKOVICE 2006

ČTVRTEK 13. 7.
Muzeum Boskovicka
16.00 Vernisáž výstav Jolany Havelkové a Iren Stehli
Hudební doprovod K. Křívinková (příčná flétna) a B. Křivinková (housle)
Skleník
17.00 oficiální zahájení festivalu
Psalteria (sefardské a balkánské písně)
20.00 Big Band Trumpets (jazz)
Kino Panorama
18.00 filmová projekce
21.00 filmová projekce
Palouk u hradu
22.00–24.00 DJs

PÁTEK 14. 7.
Kino Panorama
9.00–24.00 filmové projekce
Scéna u Kafírny
14.00–24.00 (folk a etno)
Dvořáčci, Folk 3Mail, Atlantic Cable (CND), Mamlambo, Bhaktar (CZ/Afghánistán), Kumbalu
Sokolovna
16.00 Autorské čtení – Arnošt Goldflam
Synagoga
17.00 Scénické čtení divadlo Naboso o životě a díle Hermana Ungara
Skleník
18.00–01.00 (jazz)
Alea Jazz Groupe (D/CZ), NUO, Pavel J. Ryba & M.T.S., Themroc3 (D),
grand finale (jam session, CZ/D)
Synagoga
19:00 Lenka Lichtenberg (židovská hudba)
Amfiteátr letního kina – Colours Music Stage
19.00–02.00
All Tomorrow´s Parties Band, Timudej, Xavier Baumaxa, Nierika, Monika Načeva + DJ Five + Michal Pavlíček, Skyline
Palouk u hradu
0.00–24.00 DJs

SOBOTA 15. 7.
Kino Panorama
9.00–24.00 filmové projekce
Hrad
13:00–19:00 (divadla)
Divadlo Husa na provázku, Hadivadlo, Divadlo DNO, Buchty a loutky
Scéna u Kafírny
14.00–19.00
klezmer workshop
Amfiteátr letního kina – Colours Music Stage
14.00–02.00
BBP, Už jsme doma + smíšený sbor Mikrochor, Ememvoodoopöká, Vítrholc,
Mandelbrotovy Kostičky, Pressburger Klezmer Band (SK), Gipsy.CZ, Jaleo Real (E)
Sokolovna
16.00 Autorské čtení – Jiří Hájíček
18.00 Autorské čtení – Norbert Holub
Zámek
17:00 Karel Ksandr – Müllerova vila, přednáška
Skleník
18.00 – 01.00
Lautstark 4 (D), Med, Ondřej Štveráček Quintet, Cristin Claas Trio (D),
grand finale (jam session, CZ/D)
Synagoga
19.00 Durman/Posejpal Duo
Scéna U kafírny
19.00 divadlo De Fakto Mimo
Palouk u hradu
0.00-24.00 DJs

NEDĚLE 16. 7.
Kino Panorama
9.30–15.00 filmové projekce
Scéna u Kafírny
10.00 – 15.00
etnosessions
Hrad
13.00–19.00
Dekadentní divadlo Beruška, Divadlo T.E.J.P., Radim Schwab, Divadlo v 7a půl, Radio Ivo
Amfiteátr letního kina
21.30 filmová projekce


Filmové projekce
Ladislav Helge – profil režiséra, Věra Chytilová – Pátrání po Ester, Jan Němec – Toyen, Volker Schlöndorf – Plechový bubínek, Krzysztof Kieslowski – Dvojí život Veroniky, Aurel Klimt – Fimfárum I., Hudba 85, zločiny komunismu, filmové školy představují, ozvěny festivalu Jeden svět…

Výlety
Autobusový
Předklášteří u Tišnova – gotický skvost Porta Coeli, zámek Kuřim, výstava Františka Matouška

Cyklovýlet
Boskovice – Rájec Jestřebí – Černá Hora (zastávka v pivovaru) – Bořitov – Boskovice



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


INFORMACE O ÚČINKUJÍCÍCH - HUDBA


ALEA JAZZ GROUP (D/CZ)

Vznikla počátkem roku 2005 a má za sebou již mnoho koncertů jak v jazzclubech, tak při různých společenských akcích. Dostala mimo jiné angažmá v pražském jazzclubu Akord. V repertoáru naleznete, vedle původních skladeb či skladeb současných světových jazzmanů (Karrin Allyson, Esbjorn Svensson), mnoho jazzových standardů, které jsou však zpracovány velmi originálním a moderním stylem. Jedná se o projekt propojující, mimo jiné, 30-tiletou jazzovou zkušenost Jana Nohy a mladistvou energii a progresivitu Ivany Zágnerové, která se se svým skvělým a výrazným zpěvem hned v počátku svého jazzového vývoje může řadit mezi nejvýraznější české pěvecké talenty současnosti.

Band hraje ve složení:
Ivana Zágnerová – zpěv
Jan Noha – bicí
Dušan Hanzlík – kontrabas
Marek Novotný – piano, hammond

http://www.aleajazzgroup.com




ALL TOMORROW’S PARTIES BAND

Pražská kapela All Tomorrow's Parties Band hraje skladby newyorské kapely The Velvet Underground.

složení:
Viktor Joran - zpěv
Soňa Hauptvogelová - zpěv
Lukáš Teklý - kytara, viola, zpěv
František Glazar - kytara
Filip Novotný - klávesy
Tomáš Skřivánek - baskytara
Tomáš Vele - bicí

http://www.atpband.wz.cz




ATLANTIC CABLE (CND)

Pod hlavičkou Atlantic Cable najdete kanadského rodáka Tysona Cosbyho, který pražskou hudební scénu navždy poznamenal už coby člen komplexních hlukařů Squall. Jeho nová tvorba je zdánlivě tišší a přímočařejší, ale i ona v sobě skrývá fascinující vize. Protože co může fascinovat víc než hvězdné nebe nad námi a mravní zákon v nás – a taky věda, evoluce a láska. O tom všem – v nečekaných kombinacích, jako je třeba lovestory manželů Curieových Radioactivity – se zpívá na debutu Atlantic Cable Darwin Avenue (Starcastic), plném dřevních poloakustických songů. Tradice starého blues, otřískané country a tiráckých příběhů se na desce mísí s eklekticismem 21. století. A naživo bývá Atlantic Cable ještě dobrodružnější, protože Tyson je doma v průzračných písničkách, záludných experimentech i v rozvazbeném kraválu. Nikdy nevíte, co přijde dál.

www.atlantic-cable.org




BRÉCY

Brécy jsou komorní vokální soubor, který se věnuje jak písním latinského středověku, barokním a renesančním vícehlasům, tak i moderní, populární a etnické hudbě.

http://www.brecy.info/





XAVIER BAUMAXA

Litvínovský písničkář Xavier Baumaxa se umí postavit ke hře na kytaru opravdu nevšedním způsobem, v jeho mluveném a zpívaném projevu není problém rozpoznat hlas současných hvězd hudební scény. Debut Fenkám mu vyšel v roce 2003 a na něj navázal druhý počin Buranissimo forte (2005). Jeho písně, které skládá v kuchyni, v autě a na záchodě, hlásají Xavierův jasný názor na současné všední problémy.

http://www.xavi.litvinoff.cz/




BBP

Podzemní orchestr plastického zvuku.
Kořeny tohoto podivného souboru sahají až do roku 1982. Za téměř 24 let existence prošlo touto kapelou už kolem čtyřiceti členů. Srovnatelný počet známých i neznámých hostů a hudebníků s ní spolupracoval na různých projektech. Původně tří až pětičlenný undergroundo-punkový soubor se během let rozrostl na dnes až čtrnáctičlenný podzemní orchestr. Hudebně BBP navazují na 70. léta čs. undergroundu jako jsou PPU, DG 307, U.H. či Extempore a MCH Band, ale i na dnešní tváři souboru je stále patrný původní vliv punku. V uších a srdcích BBP zní The Residents, Tom Waits, Frank Zappa, Primus či Dead Kennedys.

Současná sestava, BBP 2006:
Otto Kunnert – zpěv, řev, basa a cokoli
Hux M. Jiřičný – el. Kytara
Z. A. Hrtan – basa, xylofon, kytara, zpěv
Pete Best Vosa – bicí
Lady Boston – klávesy
Benny Good Man – klarinet, tenor saxofon
Viola Z – viola
Kat K – flétna
Oli ver Hardyová – hoboj
Havran Pájka – basa
Thomas Hrad – tuba
Egon L. CH. – djembe
Mag Da – flétna
Lucky Bodie – klávesy
... a hosté

Orchestr BBP vydává pod hlavičkou undergroundového labelu RAT (CD „Valetolman“ ve spolupráci s Guerilla Records). Za dobu existence bylo vydáno celkem osm oficiálních i neoficiálních hudebních nosičů tohoto vskutku zvláštního hudebního souboru. Ukázky ze všech jsou na právě vydaném 2CD „NEOSRAT“ (Neoficiální Sampler RAT), kde je možné slyšet i další kapely nakladatelství RAT, z nichž některé se ocitají na hudebním nosiči vůbec poprvé. Jsou zde i rarity a nevydané věci a to jak od BBP, tak i od sesterských souborů New Kids Underground, Die Total Trottel, Pils Box, Bejšovka, Amok, Svítící žena Marie Curie, The Cocots, Zuřivý Reportér a jako třešnička na podivném dortu je přítomna i hrst poezie pana Antonína je Mrtva v působivě dramatickém podání mistra Davida Vávry. Skutečné lahůdky pro skutečné labužníky!!!

www.bbp.cz




BHAKTAR (CZ/Afghánistán)

Česko-afgánská skupina navazující na tisíciletou tradici súfijské hudby. Zabývá se Qawali, Amani, Geda a jinými styly.

http://www.shivanam.cz/




BIG BAND TRUMPETS

Orchestr Big Band Trumpets vznikl počátkem roku 1994 a jeho zakládající členové, manager Karel Polách a kapelník Jiří Volf, měli za vzor orchestr Billa Chase. Jelikož činnost orchestru B. Chase tragicky ukončilo letecké neštěstí, je orchestr The Big Band Trumpets pravděpodobně jediným orchestrem na světě, který stabilně vystupuje ve složení trumpetová a rytmická sekce doplněná ženským vokálem. Žánrově se BBT řadí mezi bigbandy pro svou inklinaci k velkokapelovému swingu.

Marta Marinová – zpěv
Zbyněk Bartoš (aranžér) – trumpeta
Karel Polách (manager) – trumpeta
Jiří Volf (kapelník] – trumpeta
Marek Huber – trumpeta
Radek Stamenov – trumpeta
Martin Krč – piano
Jan Greifoner – kontrabas
Vratislav Plachetka – bicí




CRISTIN CLAAS TRIO (D)

Cristin Claas je opravdový objev v oblasti jazzových songů.
Cristin Claas nezpívá – ona vypráví! A když, tak činí, nechává proniknout každé slovo a každé sebemenší gesto všemi smysly do všech částí těla. Její hudba se třpytí všemi barvami, protože i nástroje jsou mnohem více než jen doprovod.
K tomu se přidá vynikající performance nesená strhujícím komediálním talentem. Toto vše dohromady přináší velmi nezvyklou směs, která doslova okouzluje všechny smysly.
Její druhé album „favour“, které bude představeno na Jazzovéem pódiu v Boskovicích vyšlo v renomovaném vydavatelství Acoustic Music Records.

Uslyšíte
Uvidíte
Ucítíte

Cristin Claas – zpěv
Cristoph Reuter – piano, Fender Rhodes
Stephan Bormann – kytary

http://www.cristinclaas.de/news.shtml




MILOŠ A MILOŠ DVOŘÁČKOVI

... když je otec jedním z nejrespektovanějších folkových kytaristů a syn bubeníkem s výbornou reputací, jejich společné vystoupení slibuje velký hudební zážitek. Starší z Dvořáčků, hrající momentálně s Wabi Daňkem, na sebe jen občas prozradí, že je výtečným a osobitým písničkářem, který si v okamžiku podmaní hospodu i sál. Dvořáček junior je známý z Čikori Ivy Bittové a Druhé trávy R. Křesťana a také již významnou spoluprací s Vladimírem Václavkem. A společně, kromě toho, že jsou strhující šoumeni, hrají veselé i smutné písničky z větší části vlastní nebo upravené k nepoznání, lidovky i bigbít, ale všechny s citlivým osobitým aranžmá.Texty jsou původní lidové nebo od známých básníků a textařů.




DURMAN/POSEJPAL DUO

Jiří Durman s Miroslavem Posejpalem spojili své síly před více než třiceti lety. Z jazzu, respektive freejazzu, který byl počátečním východiskem dua, si do další práce přinesli metodu improvizace jako univerzální nástroj propojení nejrůznějších vlivů, které přicházely v dalším průběhu práce. Ať už to byly ohlasy evropské artificiální hudby nebo hudby dvacátého století, stejně jako názvuky etnické hudby, folklórní vlivy různé provenience, zvukové experimenty v akustické i elektrické rovině, vždy byly prostřednictvím improvizace organicky zapojeny do hudebního jazyka.
V osmdesátých letech se snažili dále rozšiřovat výrazové možnosti dua prostřednictvím multiinstrumentalistické praxe, používali velmi širokou paletu dechových a strunných nástrojů, klavír a perkusivní nástroje. V devadesátých letech se věnovali především komorní podobě improvizované hudby, využívající přetavené zkušenosti z dlouholeté spolupráce na různorodých podobách hudebního vyjádření.
V průběhu své práce účinkovali na mnohých jazzových i nejazzových festivalech (PJD, Bratislavské džezové dny, Leipziger Jazztage, Trutnov,Valašský špalíček, MJF Praha atd.).
V roce 1985 vydala britská firma Leo Records album dua s perkusistou M. Kodymem Hidden Voices. V roce 1994 natočili hudbu Jiřího Durmana k filmu Martina Řezníčka Sarajevo 1994. V roce 2003 zpracovali záznamy koncertů a nahrávacích seancí z let 1978–1988 do jedenáctidílné edice Forgotten Memories.
V současné době přicházejí s konceptem, který zahrnuje obě polohy improvizované tvorby, extenzívní velkou formu využívající multiinstrumentalismus, zvukový přístup a orientaci na „příběh“ a na druhé straně intenzívní ponor do společné interakce dvou nástrojů.
Hostem dua Durman/Posejpal bude Alex Švamberk, který bude hrát na široké spektrum perkusí sahající od bubnů, činelů a gongů až po pružiny a plechy. Alex Švamberk už jednou s duem hostoval, to je však doprovázel na sampler. S Miroslavem Posejpalem se potkali v dalších projektech, jako je elektroaktustické trio Paraneuro s finským trumpetistou Jarmem Sermilou, více akusticky laděné trio GAMe s americkým kontrabasistou Georgem Cremaschim nebo v performančně laděných Tonton Macoutes či v industriálních S/M.
Jiří Durman – altsaxofon, soránsaxofon, basklarinet, klarinet, percussion
Miroslav Posejpal – violoncello, preparované piano, percussion

http://www.freemusic.cz/clanek.php?id=1870
http://www.hisvoice.cz/archiv/text1-03c.htm
http://www.hisvoice.cz/archiv/sampler.htm viz Durman / Posejpal Duo




EMEMVOODOOPŐKÁ

Čtyři kluci z vesnice, kteří už skoro deset let neberou ohledy vůbec na nic. Roky zevlování na okraji periferie, lokální fotbalová liga, škodovky zralé do šrotu – syrově a upřímně, hlavou napřed. Noise-indie-post-elektro-cokoliv s požehnáním Girls Against Boys, Enon, The Fall, Yo La Tengo a Johnyho Cashe. A nebo jinak: souboj Sonic Youth a Kraftwek na život a na smrt. Mateřská loď nese obávané jméno Silver Rocket.

http://www.krasnej.net




FOLK3MAIL

Projekt bubeníka a kytaristy Ondřeje Pečenky je studiem zhmotnělá představa indie/lo-fi folkové kapely. od 27.1. 2005 fungoval společně s živou kapelou a na jaře 2006 to vypadá na oživení leklého sólokapra.
Folk3mail zatím vydal desku Zrno, kterou natočil ve studiu Ondřeje Ježka (Jámor) na přelomu let 2003 a 2004 a do světa ji poslalo vydavatelství jediného člověka, Vladimíra Schwarze, kopřivnický label Piper Records (Nierika, Lu, Miou-Miou).
Vděk patří i kultovnímu pražskému Radiu 1 – převzalo nad údajně ojedinělým zjevem F3M mateřský dohled, zajistilo významnou část mediální prezentace a i nadále projekt medializuje.
Na jaře 2005 skočil Folk3mail rovnýma nohama do supportování Anetě Langerové. Spojení písničkářské klubovky s první superstar leckomu v okolí zamotalo hlavu. Rozhodně víc okolí než kapele samotné.
F3M se objevil třeba v televizním Paskvilu, v létě 2005 zahrál mimo jiné na Trutnově, Colours Of Ostrava nebo Meziplotech. Koncertní sestavu tvořili vedle Ondřeje Pečenky taky Felix na baskytaru, František Štáfek na tahací harmoniku a klávesy a Marek Klasna na bicí.
V současné době OP připravuje druhé studiové album v produkci zkušeného Dušana Neuwertha (TataBojs, Umakart, EOST, Nierika, Here, Kryštof) a chystá se podruhé pod ochranu Piper records.
Jaro 2006 – kapelu opouští Felix (Francie) a Marek Klasna (roe-deer,eost)

http://www.ceskatelevize.cz/program/detail.php?idp=1184313761&day=1132786800&time=23:50&ch=2&inside=czech38




GIPSY.CZ

Svou profesionální dráhu začal již v brzkých třinácti letech, kdy jako freestyle Mc začal rapovat v pražských lokálních underground klubech. Převratné však bylo spojení s Djem Smogem (ex-Chaozz) v letech 1996–1998, kdy spolu zrealizovali projekt „SYNDROM SNOPP“. V roce 1998 už tu byl s prvním albem, kde po boku Smoga rapoval v češtině a stal se brzy něčím velmi diskutovaným na tenkrát malé české hip-hopové scéně. Ve stejné době už předskakuje spolu se Syndromem takovým jménům jako jsou Pharcyde nebo Delinquent Habits (USA). Když se psal rok 1999, zdálo se, že se Syndromem je konec. Náhle však vychází album „Syndrom Separace“ a je jasné, že Syndrom bude pokračovat dál. Už v těchto dobách vznikají recovery anglických textů, které Gipsy sepsal ve svých třinácti letech a je jasné, že Gipsy směřuje k anglické sólo desce. Když odehrál Gipsy dost koncertů, české scéna věděla, že se brzy Syndrom Snopp stane podstatným prvkem již velké české scény. Za dva roky je tu další album s názvem „Syndrom Snopp 3.0“ a je natočeno několik anglickým demo snímků, které se později mají stát hlavními hity sólové anglické desky. Syndrom Snopp v letech 2002-2004 předskakoval takovým jménům, jako jsou GhostFace Killah (Wu-Tang family, USA) nebo Rah The Rugged Man (USA). Už na koncertech Gipsy dává anglické songy a brzy vychází jeho anglické solové album s názvem „Ya Favorite Cd-Rom“. S tímto albem proráží Gipsy už i mimo hip-hopovou scénu a i v zahraničí. Na jednom podiu se objevil vedle Bobana Markoviče, se kterým vznikly pozitivní hudební konexe. S ním odcestoval letos do Berlína a Drážďan, kde potvrdil, že to, co umí v Česku, předvede kdekoliv jinde. Zde už vystupuje se svojí romskou kapelou a ve složení Gipsy + Vojta Lavička + Patrick Banga (Gipsyho dvojče) a dobývá tuzemské festivaly jako jsou Colours of Ostrava, Trutnov atd. Za zmínku také stojí velmi úspěšné turné po boku ženského tria ALIF. Vypsat všechno o Gipsym by možná bylo na celou knihu, ale to podstatné (nikoliv však to zásadní) už zde je napsáno.

http://www.gipsy.cz




JALEO REAL (E)

Skupina Jaleo Real hraje prvky rumby, flamenca, reggae, son cubano, tanga, charlestonu, bossanovy, ale vždy vyústí v prudkou hudbu ulice.
Jejich živé vystoupení je jedna opravdová fiesta, anebo jak oni říkají kratochvíle.
Na podzim roku 2002 nahráli svoji první desku nazvanou „Al Pescao“ za účelem podpořit svou muziku ve všech možných koutech země. Pouze s tímto vydaným dílkem začalo dobrodružství, které je zavedlo na různá turné po Katalánsku, po severu Španělska a na dvě turné po Evropě (Švýcarsko, Rakousko, Německo). Takto se jim nashromáždilo již více než 200 koncertů.
Nyní představují svou první dlouhohrající desku vydanou ve vlastní produkci, nazvanou PICHICA, (Ventilador-Music 2005). Skládá se z 12 písní a spousty veselé nálady.
Na této desce spolupracují bývalí členové skupiny, nynější členové La Kinky Beat a Madgit a kytarista legendární skupiny RADIO BEMBA.

Na festivalu BOSKOVICE 2006 vystoupí skupina v České republice vůbec poprvé.

www.jaleoreal.com




KUMBALU

Hudba Kumbalu není stylově jednoznačně zařaditelná, ať už z důvodu netradičního složení nástrojů (bicí, perkuse, basa, kytary, housle, dido a ságo), tak i díky odlišné hudební orientaci jednotlivých členů kapely. Rámcově by se dalo mluvit o pseudo instrumentálním jazzrock etnu, po kumbálsky jungle betnu.

http://www.kumbalu.com




LAUTSTARK 4

Kapela vzešla z prostředí Anrheimerské konzervatoře a tento konkrétní projekt byl vypracován během stipendijního pobytu v Itálii a v Holandsku.

Z kytarového komba se řinou zvuky různých zabarvení. Bubeník zkouší zvukovou kvalitu všech míst svého nástroje. Tento zmatek je zpracováván krátkými výstřely z tenor saxofonu a během toho nad tím vším čistý neartikulovaný hlas vypráví příběhy beze slov. Toto dítě se jmenuje „Lautstark4“, což v překladu znamená „hlasitá čtyřka“. Slovo hlasitost zde ovšem neoznačuje pouze fyzikální veličinu, nýbrž vyjadřuje určitou slyšitelnost výjimečné hudby vznikající z masy jazzového mainstreemu.
Lautstark4 vznikl původně jako trio „Couer du Pierre“ v obsazení Lutz Streun – tenorsaxofon, Matthias Kurth – e-kytara a Nico Stallman – bicí. Společně objevili tito mladí muzikanti náklonnost k improvizované hudbě. Nejdříve se na mnoho dnů uzavřeli ve zkušebně, až se najednou ocitli s divadelní produkcí na festivalu „Fête de la Musique 2005“ v Paříži.
Zpěvák Jan F. Kurth (Matthiasův bratr) současně vystupuje s česko-německou formací „Czermazz“, kterou mělo publikum možnost slyšet i na festivalu Boskovice 2005, na festivalu „Fête de la Musique 2005“ v Londýně. Tento příklad spojené Evropy se uzavírá, když při studijním pobytu v Itálii vznikne idea spolupráce Jana s Lutzem, Matthiasem a Nicem, kteří v tu dobu zrovna studují v Holandsku.
Tak vznikly skladby pojednávající o nesrozumitelných pokynech v nouzových situacích a o lehce změněném povědomí. Během koncertu narušují tok kompaktního zvuku triové pasáže, dua a sóla. Do prokomponovaných úseků hudby jsou vkládány aleatorické prvky a improvizační pasáže, z nichž vznikají spontánní nové motivy a struktury.

Jan F. Kurth – voc, comp
Lutz Streun – tenorsaxofon
Matthias Kurth – e-kytara
Nico Stallmann – bicí




LENKA LICHTENBERG (CND) new jewish and traditional music

Lenka Lichtenberg, rozená Hartlová, zpívala v 60 letech jako dítě v divadle Semafor s Jiřím Suchým a nahrála s ním např. písně Na obloze letěj mráčky, Na louce zpívaj drozdi a My jsme jen zpěváci toulaví. Po vystudování pražské konzervatoře žila nejdříve v Dánsku a potom v Kanadě, kde studovala hudební vědu a ethnomusikologii. V Kanadě také rozvíjí svou hudební kariéru. Již deset let se věnuje především židovské hudbě, kterou studuje, zpívá a také komponuje. V posledních letech se zúčastnila řady festivalů židovské hudby, obzvláště v New Yorku a Torontu, a pravidelně účinkuje na koncertech v Kanadě, zejména v synagogách a v různých kulturních pořadech. Její první CD Deep Inside letos následuje nová nahrávka jejích původních skaldeb Open The Gate. Poslední dva roky se Lenka Lichtenberg věnuje také kantorským zpěvům (např. Kol Nidre), a to zejména při velkých oslavách Rosh Hashana a Yom Kippur. Kromě koncertního působení učí Lenka Lichtenberg hudbu na universitě Ryerson v Torontu.
Koncertní program Lenky Lichtenberg zahrnuje její vlastní skladby na židovská témata a lidové i moderní jidiš písně a hebrejskou liturgii. Při zpěvu se Lenka Lichtenberg sama doprovází na kytaru či klavír, zpívá se čtyřčlennou skupinou nebo se k ní přidává známý kanadský kytarista/klavírista Brian Katz, se kterým koncertovala např. i v Praze v Jeruzalémské synagoze v roce 2003.

Na festivalu v Boskovicích vystupí Lenka Lichtenberg v synagoze.
Kromě několika vlastních písní bude také zpívat liturgické texty (hebrejsky) a staré i nové yiddish písně.
Záznam koncertu bude součástí dokumentu ČT.

http://www.lenkalichtenberg.com




MAMLAMBO

Mamlambo je volné hudebně-taneční uskupení složené z hráčů na percuse a tanečnic. Specializuje na American New Tribal, což je taneční styl inspirovaný folklórem a technikami blízkého východu.
V podání Mamlamba jde o určitou ethno verzi „orientálního“ belly dance, hudební i taneční fúze různých stylů, i trochu trance.... Na jejich vystoupení jsou k vidění (a slyšení) originální darbuky, šamanské bubny, didgeridoo, zills..., dále pak tanec se závoji, šavlí a ohněm...




MANDELBROTOVY KOSTIČKY

Senzací boskovického festivalu bude mj. premiérové vystoupení bezkonkurenčně největšího tuzemského hudebního tělesa jaké lze na akcích podobného typu obdivovat: Cca osmdesátičlenný pěvecký sbor Mandelbrotovy kostičky (1), sdružení sice vzdáleně, ale přesto v úctě navazující na fenomén kdysi kultovního souboru Kuličky.
Duchovním a produkčním tátou Mandelbrotových kostiček je cestovatel vizionář se záhadným jménem Šimi, operující zejména ve společnosti a v Peru (zde také údajně došlo k prvnímu iniciačnímu vnuknutí).

Mandelbrotovy kostičky tvoří obří smíšený pěvecký a současně i tanečně-recitační sbor, složený jak z nadšených jednotlivců, tak ze členů menších, již etablovaných uskupení (Chrámový sbor Svatého Ducha, Mikrochor, Brécy) pod vedením sbormistra Lukáše Prchala (*1980).
Pěvecké party doprovází ekvilibristické syntenzátorové linie, ale i živý komorní rockový orchestr pregnantních sólistů, kteří jsou brilantní hrou vždy připraveni zvítězit nad hrubou silou vokální masy. Koordinátorem jejich ambic je hudební skladatel a dirigent Petr Wajsar (*1978)(2).
A konečně, koordinátorkou Petra Wajsara i Lukáše Prchala, libretistkou, hlavní recitátorkou, choreografkou, moderátorkou a ředitelkou(3) jednotlivých vystoupení je Ester Kočičková (*1968), polyester tuzemské umělecké scény.

Mandelbrotovy kostičky se veřejnosti představí bezmála hodinovým pásmem „Mandelbrotovy kostičky“; multikulturním dílem, které je možno charakterizovat jako přeponu nad nejlepšími hudebně-dramatickými styly, směry a záměry s počátkem v prehistorii lidstva a nejasným koncem kdesi v daleké budoucnosti.

Motto:
Na haldě kostičky
jako svět celičký
Co jedna barvička
to pěkná písnička…

(1) Bendoit Mandelbrot (*1924) – reálná obdoba Járy Cimrmana, zasáhl téměř
do všech vědních oborů, zakladatel tzv. fraktální geometrie
(2) pro věrnou představu o autorově tvorbě klikněte na: www.wajsar.com
(3) viz doslovný význam slova





MED

Hudba tria Med je pro svou stylovou neukotvenost jen stěží definovatelná jediným přívlastkem.
S hudebními projevy, jež se dají pojmenovat termínem jazz, ji spojuje idea maximální komunikace mezi jednotlivými hráči, která bývá ve své extrémní podobě označována jako improvizace.
Rytmické, melodické, harmonické a formální podloží k tomuto dialogu je utvářeno vlivy veškerých hudebních projevů, jimž jsou naše smysly každodenně vystavovány.
Žánrově se tak hudební myšlenka jedné skladby upíná k tradici populární hudby 20. století, aby byla vzápětí rozložena klasicistním prozpěvováním umlčitelným jedině nekompromisním newyorským groovem.
Možnosti jsou nekonečné; nezbývá než se jim otevřít a nechat se jimi oplodnit.

http://www.medgroove.com/




MONIKA NAČEVA + DJ FIVE + MICHAL PAVLÍČEK

Monika Načeva
Zpěvačka a herečka (A-studio, HaDivadlo, Sklep). Hudbou se prakticky začala zabývat od roku 1992 ve skupině Něžná žláza. V roce 1994 natočila své první album s výraznými texty Jáchyma Topola. Zároveň vznikla kapela Načeva, která s proměnami živě vystupovala do roku 1997. V současnosti v hip-hopově zabarveném projektu.
http://www.nejnejnej.cz

DJ Five
Brněnský mistr za gramofony a rozhodně jeden z nejzručnějších a technicky nejvyzrálejších českých turntablistů, člen djského týmu Questablist, vítěz ITF Czech and Slovak rep. 2003 (scratching, beat juggling, teams), finalista ITF World 2004 (Advancement Class, 5.–8. místo) a držitel řady dalších úspěchů tentokrát poněkud v jiném kontextu.

Michal Pavlíček
Obdivovaný kytarový mág, skladatel svérázných hříček i autor introvertních rockových opusů, stejně jako melodicky silných působivých balad, skladatel se zcela původním rukopisem, vyhledávaný producent i mentor mladých hudebníků, je široce respektovanou individualitou, což konečně dokumentuje i řada vítězství a ocenění v odborných anketách. Stále rozvíjí a rozšiřuje svůj talent a začíná se prosazovat jako skladatel symfonické hudby k filmům a baletu a rovněž pokračuje ve své kariéře rockového hudebníka.



NIERIKA

Svoje elektroakustické kořeny zapustila Nierika v roce 2001 po návratu zakládajících členů z výletu do Anglie, odkud si přivezli to správné „zahradnické náčiní“. Nierika pluje na elektro-kytarovo popové vlně se stále osobitějším ženským vokálem ve svém centru. Na živo je známá svým předskakování např. Tata Bojs, EOST či Khoibě. Debutové ambientně/alternativní album Nieriky vyšlo u kopřivnického labelu Piper Records na sklonku roku 2003 pod názvem „Hydroponicum“ v produkci Dušana Neuwertha (Tata Bojs, EOST, Kryštof atd....). Letos v dubnu vyšlo Nierice druhé, více kytarové a opět výtečné album „Poison on Your Spoon“ (Piper Records) také v produkci D. Neuwertha, které od svého vydání sklízí více než pozitivní recenze a které NIERIKA již stihla koncertně bohatě představit napříč Českou republikou na společném jarním turné se spřízněnými Swordfishtrombones.

www.nierika.cz




NUO

Nuselský umělecký orchestr
Skupina muzikantů, kteří hrají hudbu naplno a bez předsudků. První vystoupení souboru se odehrálo roku 2002, kdy spřátelení hudebníci doprovázeli Jakuba Zítka na jeho absolventském koncertu konzervatoře (studoval skladbu a klavír u Karla Růžičky). Koncert se konal v již neexistujícím Jazz Clubu Železná 10. 6. 2002 a pro obstojný úspěch u mírně šokovaných příbuzných hlavního protagonisty se muzikanti shodli na tom, že by bylo škoda v tomto nevýnosném počínání nepokračovat.
Muzikanti jsou z okruhu skupin Muff, Vertigo, Zuzana Dumková Band, V.R.M., Tchokola, Organic apod.

Jakub Zítko – fender piano
Marcel Bárta – saxofon
Pavel Hrubý – saxofon, basklarinet
Jan Jirucha – trombon
Oskar Török – trumpeta
Jiří Šimek – kytara
Jakub Vejnar – baskytara
Miloš Dvořáček – bicí
Ivan Acher – sounds&ruchs

http://www.nuo.cz




PAVEL J. RYBA & M.T.S.

Muzikant s tímto, pravda, velmi muzikantským jménem se narodil L. P. 1961 v Kutné Hoře. Teprve v sedmnácti letech vstoupil do LŠU a poprvé hrál na hudební nástroj – kontrabas. Zlákala ho však basová kytara, navíc tu první zdědil po starším bratrovi. Všechny ostatní nástroje, na které pak hrál, si sám vyrobil. V letech 1981–82 zakládá v Kutné Hoře spolu se Stanislavem Divišem kapelu Krásné nové stroje, se kterou až do současné doby příležitostné vystupuje.
Jeho styl hraní ovlivnili hlavně dva hudebníci. Jeden český – famózní baskytarista Vladimír Guma Kulhánek, k němuž docházel i na hodiny, a druhý světový – Jaco Pastorius, zakladatel moderní hry na bezpražcovou basu. V roce 1984 dostal P. Ryba první nabídku do tenkrát nejznámější jazzrockové skupiny – Jazz Q Martina Kratochvíla. Po jejím rozpadu měl angažmá v Jazz Fragmentu s Janou Hruškovou, v Combu FH, ve skupině Marsyas, hrál s Petrem Novákem, s Mirkou Křivánkovou v Urfaustovi, se skupinou Dobrý večer Kvintet, s Hanou Zagorovou, Pavlem Bobkem v triu s Janou Koubkovou a Zd. S. Dvořákem.
Od roku 1991 má svou vlastní skupinu Mind The Step s P. Maláskem, P. Venkrbcem, Z. Blažkem, J. Hlavou a T. Brožkem, s níž natočil CD a podnikl turné po Evropě.
V současné době Pavel J. Ryba & M.T.S. – Art Ensemble prezentuje styl, ve kterém se pojí jazz, rock, klasická i populární hudba. Hraje variabilně (sólo, duo, trio, kvartet, kvintet až Symfonický orchestr). Specializace na bezpražcovou basu, charakteristický zvuk, nenapodobitelný styl, perfektní technika, velká energie a radost z hraní je to, co přináší posluchačům fantastický zážitek.

http://www.pjryba.com




PRESSBURGER KLEZMER BAND (SK)

Pressburger Klezmer Band je přední zástupce žánru etno / world music a současně první klezmerová kapela na Slovensku...

http://www.klezmer.sk




PSALTERIA

Skupina Psalteria je kvartet čtyř muzikantek z České republiky, které svým zcela originálním způsobem interpretují hudbu z období středověku, nebo v novém programu world music „Balábile“ – písně z celé Evropy.

Složení skupiny:
Kateřina Augustinová – zpěv, cistra, gittara latina, zobcové flétny, šalmaje, altová pětistrunná fidula, perkuse
Eva Žídková – zpěv, bubny, perkuse
Karla Mateásko – zpěv, flétny zobcové i příčné, šalmaje, chalumeaux, perkuse
Iva Šářecová – zpěv, cistra, gittara latina, perkuse

http://www.psalteria.cz




SKYLINE

Nejrozjetější česká elektronická kapela vznikla v roce 1997 v Praze. Historicky první koncert odehrála v lednu 1998 jako předkapela Tata Bojs v klubu Delta, ten samý rok se objevila i na legendárním festivalu Jelení příkop a i když bylo tehdy členům kapely sotva dvacet let, začala je skoro okamžitě zastupovat renomovaná agentura D Smack U Promotion. Kapela byla ovlivněna především taneční scénou, která se tehdy blížila ke svému vrcholu a původní zvuk Skyline tedy vycházel hlavně z drum and bassu. Ovšem už tehdy se odlišovali tím, že nedělali jen tracky, ale plnohodnotné a silné písničky. V roce 2001 jim vyšlo první album jménem Riders in The Store (Intellygent Recordings) a ze Skyline se tak stala jedna z vůdčích kapel scény, soustředěné kolem klubu Roxy. V následujících dvou letech však prošli personálním zemětřesením. K zakládajícím členům hoffymu_m (programming, produkce) a Radkovi B (bicí) se nově přidali zpěvačka Jitka Charvátová, známá z kapely Fiction, MC Nu.C a kytarista Majkii B. Tak se ustálila nová podoba Skyline, která se v roce 2004 uvedla albem Urbanica (U:Bahn Records). Album zachycuje pokrok kapely o další kus od taneční scény směrem k modernímu a energickému „urban popu“. Urbanica vyšla netradičně i jako příloha časopisu Ultramix a číslo s tímto CD a se Skyline na obálce se stalo vůbec nejprodávanější v historii časopisu. Urbanica znamenala pro kapelu další velký posun, singly Rhythm Hackers a Step On The Gas se chytly v playlistech progresivních rádií i televizních hitparádách. Skyline vždycky byli a budou hlavně koncertní kapelou, mají za sebou stovky vystoupení a pověst divoké party, která by „rozjela i mrtvého“. Ostatně za svá živá vystoupení získali i několik cen – na Dance Awards 2004 a 2005 byli ocenění jako Projekt roku, v roce 2004 vyhráli i v kategorii Dance/Hip hop v prestižních ALMA Awards, kde jsou odborníky z branže oceňována právě nejlepší živá vystoupení. Skyline pravidelně hrají na většině nejdůležitějších tuzemských festivalů (Love Planet, Rock For People, Summer Of Love, Trutnov atd.), v červenci 2005 předskakovali britským Underworld a mají za sebou i zkušenosti ze zahraničí – turné po Polsku, dále koncerty v Německu, Portugalsku a také účast na prestižním holandském festivalu Eurosonic, což je prezentace nových evropských kapel, kde Skyline vystoupili po boku jmen jako Editors nebo José Gonzáles. V roce 2005 přišel do kapely nový člen a druhý MC Jacob a Skyline se začali věnovat přípravě své třetí desky. Stejně jako Urbanicu ji produkoval vyhledávaný producent Ecson Waldes, přípravy alba zabraly skoro celý rok a mastering pak proběhl v holandském studiu Wiseloord, kde v minulosti nahrávali třeba U2 nebo Michael Jackson. Třetí album Skyline se jmenuje tajemně Virginplatonicpanic, vyšlo v březnu 2006 na labelu X Production a jde jednoznačně o nejhitovější a nejdotaženější album skupiny. „Chtěli jsme udělat nabušenou a chytlavou desku, která nebude ani chvilku nudit a kde nebudou žádný písničky jen tak do počtu,” říkají Skyline, kteří jsou momentálně ve své zatím nejlepší formě, což dokazuje i to, že křest Virginplatonicpanic v pražském Paláci Akropolis byl beznadějně vyprodán. Co všechno je ještě čeká? www.skylineweb.cz





ONDŘEJ ŠTVERÁČEK QUINTET

Líder svého Quintetu a Quartetu.
Student 6. ročníku hry na saxofon na Konzervatoři J. Ježka v Praze. Na saxofon začal hrát v 15 letech ve Studentském Bigbandu v Litvínově. Ovlivněn zejména hudbou a improvizací Johna Coltranea, Jerry Bergonziho, Michaela Breckera and Uwe Platha. Hrál šest let ve Studenstkém Bigbandu v Litvínově a poté se přestěhoval do Prahy, kde započal studia na Konzervatoři J. Ježka.
Příležitostně hrál s Davidem Dorůžkou, Jaromírem Honzákem, Najponkem, Pavlem Bady Zbořilem, Jiřím Slavíčkem, Ondrejem Krajňákem, Milošem Šrámkem, Uwe Plathem, Ryan Carnieux, Pablo Heldem, Karlem Růžičkou, Petrem Zelenkou. Člen Dortmund-Rostov International Bigbandu.

Členové Quintetu jsou:
Oskar Török – trumpeta
Jiří Nedoma – piano
Tomáš Baroš – kontrabas
Radek Němejc/Martin Šulc – bicí




THEMROC3 (D)

Dost zdvořilostním frázím!
Tři slušně vychovaní mladí muži vedou den za dnem skromný nenápadný život jazzových hudebníků, dokud se náhle nespřáhnou, aby tento klid a pořádek nechali navždy za sebou. Nespoutanou hrubou silou berou svůj osud do vlastních rukou a delají si s jazzem co se jim zlíbí, neboť Jazz je už příliš starý a slabý, aby se mohl bránit. Prchavé uspokojení jejich hudebních pudů je to co je svádí k muzicírování a oni se nebojí činit tak nestydatě i na veřejnosti. Archaickými tóny jejichž naléhavost je nutně odvozena z toho nejnepotřebnějšího se brodí marastem historie jazzu. Stále přitom doufají, že ho mohou změnit v úrodnou půdu.
Themroc3 říká jasně, že je občas nutno vyletět z kůže aby bylo možno dále růst.

Benjamin Weidekamp – altsaxofon,klarinet
Richard Koch – trumpeta
Michael Griener – bicí

http://www.themroc3.de




TIMUDEJ

Černošická kapela míchající ve své tvorbě funky, taneční hudbu, reggae, rock, elektroniku, folk, blues, pop a mnoho dalších vlivů. Souborně tento styl nazývá POPCORE.

http://www.timudej.cz/




UŽ JSME DOMA + MIKROCHOR

Už jsme doma
Hudba UJD je již od jejich počátků punkově přímočará, přitom však velmi rafinovaně propracovaná po kompoziční i textové stránce, využívající plné šíře dynamické škály nástrojů. Živá vystoupení navíc oplývají nespoutanou energií.
Nejen díky úspěchům na domácí scéně pronikli UJD po roce 1989 do evropských klubů a vzápětí i na severoamerický kontinent. V USA a Kanadě odehráli již stovky koncertů, díky nimž jsou tam dnes rozhodně nejznámější českou kapelou. V říjnu 2003 koncertní turné po Japonsku.
Reprezentovali Českou republiku na řadě prestižních zahraničních festivalů, fanoušky mají díky prodeji svých desek v nezávislých distribučních sítích prakticky po celém světě. Účastí na festivalu South By SouthWest v Austinu (Texas) si vysloužili také pozornost prestižních hudebních periodik, jakými jsou Option nebo Rolling Stone.
Jsou pověstní maximálním nasazením, hudebním drivem i originální tvorbou. V říjnu 2005 Už jsme doma oslavili 20 let koncertem v pražské Arše, chystá se nové CD a DVD.

Mikrochor
Smíšený pěvecký sbor Mikrochor byl založen v roce 1954 Čestmírem Staškem. Řadu let byl součástí Pražského dětského sboru, jako jeho oddělení pro mládež, tedy sbor odchovanců dětských sborů Československého rozhlasu a Pražského dětského sboru (dále jen PDS). V roce 2004 byl ustaven Mikrochor jako samostatné občanské sdružení. Mikrochor je členem Unie českých pěveckých sborů. Sbor od svého založení vedl sbormistr Čestmír Stašek. V roce 2002 se druhým sbormistrem stává jeden z tehdejších členů sboru, Lukáš Prchal. Smíšený pěvecký sbor Mikrochor v současné době tvoří asi 25 zpěváků. Mikrochor pořádá pravidelně vlastní koncerty a soustředění, účastní se sborových festivalů a podniká koncertní zájezdy do zahraničí. Sbor se věnuje také neziskovým akcím.

www.nejnejnej.cz
www.mikrochor.cz




VÍTRHOLC

Sdružení Vítrholc od začátku své existence klade důraz na živou prezentaci své poezie. Netradiční spojení hudby, mluveného slova a výtvarného projevu se také dá označit termínem performace, v tomto případě elektronická.

http://www.vitrholc.cz/




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


INFORMACE O ÚČINKUJÍCÍCH - DIVADLA

BUCHTY A LOUTKY

Tibet
Představení podle stejnojmenné knihy Petra Síse. Dojemný příběh bez děje, jak velké může být stýskání mužských srdcí otce a syna, jak drsný může být svět, vzdálený pár hodin cesty letadlem, jak rudý může být konec příběhu. S předměty posunují ruce Buchet a loutek, hudbu živě míchají démoni noci. Osvoboďte Tibet z červené krabičky!

http://www.divadlo.cz/bal/


DE FACTO MIMO
nezávislé divadelní studio z Jihlavy

Martin Kolář: Groteska
Groteska je nonverbální představení na motivy němých filmů Chaplinovy éry. Divák se setká s postavami uprchlého trestance, policisty, tuláka a krásné dívky, které otec dohazuje toho „nejlepšího“ ženicha. Příběh se neobejde bez situací typických pro filmové grotesky, ale zároveň se v něm objevují i nové prvky, které jsou vlastní autorovi tématu a zpracování.
Hrají Kamila Neubauerová, Matin Káca Kacafírek, Martin Skřítek Kolář, Michal
Šmidla Pokorný, Michal Šaman Kouba a Petr Kopl.

http://www.dfm.wz.cz/


DEKADENTNÍ DIVADLO BERUŠKA

Otevřený muž (podtit. Okamžitý low – fi muzikál)
Dekadentní divadlo Beruška v současnosti vystupuje většinou jako trojice Jiří Nezhyba – Petr Marek – Prokop Holoubek. Nejraději hrajeme v pátek nebo v sobotu, ale představení během týdne jsou možná. Ideální je zasazení akce do doby poslední čtvrti Měsíce, nejlépe v den před úplňkem, ideálně v lichou hodinu. Měsíc je garantem kvality.

http://www.unarclub.cz/Binfo.html


DIVADLO DNO

Boskuvíce
To nejlepší z repertoáru divadla DNO (Oslík, Operetka, Stop), pouliční kaleidoskop písniček, travestí, variací, loutek, humoru – vše v úderném balení souboru pocházejícího z Hradce Králové.

http://www.divadlo.cz/dno/


DIVADLO HUSA NA PROVÁZKU

Paris
Jiří Jelínek a kol.
Zveme na slavné Shakesperovské variace v poněkud jiné perspektivě (mají-li ovšem Romeo a Julie vůbec nějakou perspektivu). Představení plné humoru, hudby, nadsázky, energie, zk. (čti zkratky) a radostí. Živá kapela, živí herci, živé představení.
Délka představení: 70min

http://www.provazek.cz/

DIVADLO T.E.J.P.

Mystérium svět
Autoři Barbora Jandová a Jakub Škrdla, hraje Jakub Škrdla.
Motto: O komiku se člověk nesnaží, je k ní dohnán. V dřevěném člunu bez zátky na otevřeném moři máš dvě možnosti: utopíš se nebo budeš plavat.
Vybereš si tu prostřední: plácáš sebou...


DIVADLO V 7 A PŮL

Jarin a Pipin
Režie: Sergej Sanža, hrají: Sergej Sanža, Martin Siničák.
Ptáček vypadl z hnízda a idealistická žížala ho zachránila. Ptáček vyrostl v realistického ptáka, jehož jediný životní program je se nažrat. Žížala je žrádlo… ale, prej to vo tom není. Prej se žížalám plní sny.

http://www.7apul.cz


HADIVADLO

Madhouse
Luboš Balák a kol.
Originální kabaret volně navazující na poetiku Komediografu.

http://www.hadivadlo.cz/


RADIM SCHWAB

Mistero Buffo
Dario Fo: Mistero Buffo, režie Alena Ambrová, hraje Radim Schwab.
Pro nevšední hru, kterou v tomto provedení tvoří čtyři příběhy (Zrození potulného komedianta, Žonglérie o papeži Bonifáci VIII., Svatební hostina v Káni a Lazarovo vzkříšení), se Fo inspiroval texty středověkých mystérií, lidovou fraškou i soběstačností toulavých herců - jokulátorů. V monodramatu Radima Schwaba se před divákovýma očima prostřednictvím precizně formovaného extempore nečekaně rozvíjí mnohovrstevnatost dokonale živých postav. Jako nosné pilíře zážitku z představení se projevily hercova schopnost mimického, gestického a pohybového projevu a neohraničenost divákovy fantazie. Jen tak lze totiž vysvětlit, že se na zcela prázdném jevišti se zmítajícím se chlapíkem v černém upnutém trikotu (místy popíjejícím minerálku) objevuje nekontrolovatelné bohatství složky výtvarné i scénické.


RADIO IVO

Život nedoceníš
Rozhlasová hra na divadelních prknech bez jakékoli transformace, pouze s možností vidět její vznik. Hra Život nedoceníš v režii Romany Bohunské a její další repríza s novým námětem. Výrazová civilnost a zvukový realismus v pozvolném tempu. Normální příběhy ze života. Dva rozpačití performeři podávají vcelku suverénní výkon.








-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


INFORMACE O ÚČINKUJÍCÍCH - AUTORSKÁ ČTENÍ


ARNOŠT GOLDFLAM
Arnošt Goldflam se narodil roku 1946 v Brně.
Absolvoval JAMU, krátce působil v již neexistujícím satirickém divadle Večerní Brno a ochotnickém Divadle X. Nejvýraznější je jeho období v brněnském (dříve prostějovském) HaDivadle, kde byl jako režisér do roku 1993.
V současné době působí v divadlech po celé České republice, píše divadelní hry, vyučuje na JAMU, má vlastní pořad v České televizi a příležitostně hraje ve filmu. Je autorem více než čtyřiceti her a dramatizací.


JIŘÍ HÁJÍČEK
Prozaik s publicista Jiří Hájíček se narodil v roce 1967 v Českých Budějovicích, kde dnes žije. Po básnických počátcích v rozhlasovém pořadu Mirka Kováříka Zelené peří píše prózy ze současnosti. Při reflexi domácí reality po pádu železné opony autor sleduje především nové životní a pracovní možnosti, které výrazně ovlivňují osudy hlavních postav jeho děl.


NORBERT HOLUB
Narodil se v roce 1966 v Jihlavě a dnes pracuje jako internista, nefrolog a nukleární lékař v jihlavské nemocnici. Nadto se zabývá psychosomatikou a bio-psycho-sociálním pojetím moderní medicíny. V roce 2003 se stal kmenovým členem občanského sdružení WELES. Je zastoupen v antologiích Ryby katedrál, Lepě svihlí tlové a v českém čísle Kwartalniku literackiego FA-art 1–2/1998. Překládá z několika jazyků a střídavě propracovává dlouhodobé projekty Osobní spis (básně vepisované do autentických dotazníků) a Bláznící básníci (psychopatologie v životě a díle slavných umělců).


DIVADLO NABOSO
O životě a díle Hermana Ungara z knih překladatele Jaroslava Bránského.
Scénické čtení z děl boskovického rodáka Hermana Ungara v podání herců divadla Naboso.




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


INFORMACE O ÚČINKUJÍCÍCH - VÝSTAVY



Iren Stehli

Narodila se v roce 1953 v Curychu, Švýcarsko, v současné době žije a působí v Praze a v Curychu.

Studia:
Filozofická fakulta Univerzity Karlovy, slavistika (1973 1975)
Katedra fotografie FAMU (1974–1979, umělecká aspirantura 1982)

Zaměstnání:
fotografka ve svobodném povolání, Curych 1983–1993
Pro Helvetia 1993 2001
fotografka ve svobodném povolání, Praha (od 2002)

Ve volné tvorbě pracuje v mnohaletých cyklech, které ukazují příběhy a osudy „obyčejných“ lidí (ještě za studií na FAMU vznikl cyklus Žižkov a jeho obyvatelé, tam začala fotografovat cikánku Libunu či krejčího Slámu) nebo věcí (Pražské výlohy) jejichž prostřednictvím vnímáme dlouhodobou proměnu celé společnosti. Kromě toho její fotografie doprovázejí řadu knih a obrazových publikací (Elena Lacková: Narodila jsem se pod šťastnou hvězdou, Praha 2002 aj.).

Pro boskovický festival jsou připraveny průřezy dvěma zmíněnými dlouhodobými cykly – Pražské výlohy (1978–1996) a Libuna (1978–2005), k tomuto cyklu vyšla na jaře roku 2006 v nakladatelství Torst i publikace. Výstavu najdete v hlavním výstavním prostoru Muzea Boskovicka.




Jolana Havelková

Narodila se v roce 1966 v Kolín, v současné době působí v Kolíně a v Ústí nad Labem.

Studia:
Institut tvůrčí fotografie Filozoficko-přírodovědecké fakulty při Slezské univerzitě v Opavě

Zaměstnání:
externí pedagožka na katedře fotografie při Fakultě užitého umění a designu Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem
spoluzakladatelka a organizátorka Fotografického festivalu Funkeho Kolín (od roku 1993)

Členka Pražského domu fotografie.

Ve volné fotografické tvorbě se věnuje zejména portrétům, konceptuálním projektům, s oblibou používá různé experimentální techniky posouvající hranice média fotografie k ostatním uměleckým oborům – tyto práce budou prezentovány i v „chodbě“ Muzea Boskovicka.



-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


DISKUSE - KOMENTÁŘE:

Související články

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz