Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - lidská práva
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > 
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Guardian: Jak snížit emise? Jezdit pomaleji!

25. 10. 2006
Hanka Hermová [EcoMonitor] -


-Foto: Hugo Charvát/EkoList- Pokud by se snížila nejvyšší povolená rychlost na silnicích na 70 mil za hodinu (zhruba 110 kilometrů v hodině), významně by poklesly emise oxidu uhličitého ze silniční dopravy. S odkazem na novou vědeckou studii o tom informuje britský deník Guardian. Dodržování maximální rychlosti 70 mil za hodinu by ročně snížilo emise oxidu uhličitého přibližně o milion tun, vypočítalo britské Centrum pro výzkum energie (UKERC). Pokud by se rychlost snížila až na 60 mil za hodinu, uspořily by se v Británii až dva miliony tun CO2 ročně, píše Guardian.

Podle Centra pro výzkum energie by omezení rychlosti na 70 mil za hodinu bylo efektivní z ekonomického hlediska a pravděpodobně by bylo i všeobecně kladně přijímané. Jillian Anableová z Centra pro dopravní politiku při Univerzitě Roberta Gordona v Aberdeenu, jedna z autorek studie, podle Guardianu řekla: „Zavedení rychlostních limitů by přineslo zlepšení životního prostředí, ale také by nám pomohlo uvědomit si realitu klimatických změn i to, že každý musíme učinit opatření.“

V červnu prohlásil britský ministr dopravy Douglas Alexander, že nižší limity pro rychlost na silnicích nebyly zahrnuty do vládních programů boje proti změnám klimatu, protože by se proti tomu veřejnost postavila. Mluvčí britské asociace AA Motoring Trust se domnívá, že by řidiče ke snížení rychlosti možná lépe přesvědčily jiné důvody, píše Guardian. „Řidiči budou jezdit efektivněji, když budou vědět, že tak ušetří peníze,“ řekl mluvčí a dodal, „Nevidím žádný důvod, proč by ředitelství dálnic nemohlo užívat své informační tabule k propagaci ekonomičtějšího ježdění.“

Podle článku Hilary Osborneové v deníku Guardian ze dne 23. 10. 2006 Hanka Hermová

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


-
Informační partner oblasti Životní prostředí
Ekolist
Deník o životním prostředí
-

Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz