Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - občanský sektor
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > komentáře
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

PlanetArk: Britské obchodní řetězce hlásí obrovskou poptávku po biopotravinách

22. 6. 2007 - Hanka Hermová , EcoMonitor

-foto-
-foto-
Prodej biopotravin v Británii prudce roste, ačkoli spotřebitelé celkově utrácejí méně, napsala agentura Reuters. Místní výrobci bojují, aby zvládli držet krok s poptávkou.

David Cheesewright, hlavní finanční manažer řetězce supermarketů ASDA, prohlásil, že jeho společnost nyní nabízí okolo 1 000 položek biopotravin oproti 325 před 18 měsíci. Také podle Andrewa Higginsona, finančního a strategického ředitele řetězce Tesco, poptávka po biopotravinách roste. "Poté co spotřebitelé chtěli léta a léta utratit za jídlo co nejméně, aby měli peníze na jiné věci, najednou změnili priority a chtějí kupovat lepší potraviny," řekl Reuters.

Analytická společnost Datamonitor minulý rok předpovídala, že britský trh s biopotravinami vzroste do roku 2010 na téměř 2,7 miliard liber. To je skoro o 69 procent víc než v roce 2005. Podle Andrewa Higginsona odráží poptávka po drahém jídle spíše změnu priorit než to, že se "bohatí spotřebitelé rozhodli utratit více za dobrou věc". Pro některé lidi jsou prioritou biopotraviny, pro jiné vyšší podíl čerstvých potravin a například pro lidi jako já to znamená, že pórkový koláč Finest je lepší než normální, vysvětlil Higginson. (Řetězec Tesco v Británii pojmenoval svou vlastní řadu biopotravin "Finest".)

Justin King, výkonný ředitel společnosti Sainsbury, uvedl, že někteří obchodníci musí biopotraviny dovážet, aby uspokojili silnou poptávku spotřebitelů. "Dodavatelé nestíhají, a mnoho biopotravin tak pochází z daleké ciziny. Ale na regálech v Sainsbury takové neuvidíte," řekl podle Reuters King. Organizace propagující biopotraviny, jako například Britská asociace pro půdu, vyjadřují obavy ohledně dopravy biopotravin na dlouhé vzdálenosti. Podle nich to životnímu prostředí spíše škodí. Dokonce zvažují, zda by potravinám dopraveným letecky neměl být odebrán biocertifikát, píše Reuters. David Cheesewright z ASDA přisuzuje poptávku po biopotravinách spíš tomu, že lidé chtějí čerstvější potraviny bez škodlivin, než že by se zajímali o dopady na životní prostředí.

Higginson také zmínil skutečnost, že v cenách jídla a komodit hrají čím dál větší úlohu spekulanti. Po ropě se to týká zejména kávy, cukru a mouky. "Podle některých znaků zde dochází k určité spekulaci... ale zatím to nebyl větší problém," řekl. Ceny kávy tento měsíc vzrostly na maximum za posledních devět let. Mouka je nejdražší za posledních 11 let. Ceny cukru byly v roce 2006 nejvyšší za posledních 25 let, ale od té doby klesly, napsala agentura Reuters.

Podle článku Nigela Hunta z agentury Reuters na serveru PlanetArk ze dne 21. 6. 2007

DISKUSE - KOMENTÁŘE:

Informační partner oblasti Životní prostředí

Ekolist
Deník o životním prostředí

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz