Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - životní prostředí
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > komentáře
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Otevřený dopis předsedovi vlády Mirku Topolánkovi

25. 3. 2008 - Hana Francová, o.s. Nad Drahaňským údolím

Vážený pane předsedo vlády,

obracíme se na Vás jako na nejvyššího vládního činitele, jemuž byla svěřena moc i zodpovědnost bdít nad pořádkem a dobrými mravy v tomto státě. Vidíme to jako poslední možnost, jak zastavit zvůli těch, kteří si myslí, že „do příštích voleb je daleko“ a „co je doma, to se počítá“. Praktiky některých politických činitelů totiž vzbuzují obavy, že jimi prosazované akce, jako např. realizace severozápadního segmentu dálničního okruhu kolem Prahy (SOKP) v jižní trase „J“, mají jiné pozadí než veřejný zájem.

Silniční okruh kolem Prahy je součástí transevropské dálniční sítě a výstavba tohoto segmentu má stát téměř 30 miliard Kč. Studie ministerstva dopravy „Posouzení variant ‘J‘ a ‘Ss‘ severozápadního segmentu SOKP“ prokázala, že trasa severní je výrazně levnější než trasa jižní, prokázala možnost průchodu severní trasy okolo řežského areálu jaderného výzkumu a doložila, že termín zprovoznění obou tras je téměř shodný.

V rozporu s věcnými argumenty a na základě politického tlaku především primátora Béma je však prosazována jižní trasa, která vede přes území hlavního města Prahy a kde investor počítá se zhruba 6 miliardami Kč na výkup pozemků. Prosazována je s pomocí vědomých manipulací a nepravdivých informací směrem k občanům, odborné veřejnosti i k samosprávným a státním orgánům.

Severní trasa vede mimo území hlavního města, spolu se samostatným mostem přes Vltavu pro spojení severních částí Prahy splňuje dopravní potřeby této oblasti, je o 5 – 10 miliard Kč lacinější, ve všech parametrech splňuje kriteria bezpečnosti EU a k přírodě i okolí je nesrovnatelně ohleduplnější.

Naproti tomu jižní trasa v rozporu s evropskými směrnicemi slučuje tranzitní dopravu s městskou, vede jen 6 km od Pražského hradu, nesplňuje bezpečnostní kritéria EU pro mosty a tunely a prochází středem příměstské oblasti přírodních památek. Z uvedených důvodů nezíská finanční podporu evropských fondů.

Jak si máme vysvětlit tyto rozpory? Kdo takovéto nehospodárné konání zaplatí?

Žádáme Vás, vážený pane předsedo vlády, abyste využil svých kompetencí i politického vlivu a zabránil tomu, aby prosazením jižní trasy SOKP zvítězily krátkodobé lokální zájmy jednotlivců a určitých skupin nad skutečným veřejným zájmem.

Dopis podepsalo celkem 1968 občanů!

DISKUSE - KOMENTÁŘE:

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz