Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - lidská práva
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > komentáře
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Petice za záchranu Masarykova nádraží v Praze

1. 9. 2008 -, Econnect

Veřejnost využila jednu z aktivních možností zapojení se do rozhodování. Pod taktovkou středočeských starostů vznikla petice proti zrušení Masarykova nádraží v Praze. Veřejnost se tak brání rozhodnutí pražských radních, kteří schválili záměr na změnu územního plánu. Ten dovoluje na místě Masarykova nádraží stavět.

Jelikož se starostům podařilo během jediného dne získat na tři tisíce podpisů, je magistrát ze zákona povinen se peticí zabývat. Petice bude předána v úterý druhého září. Svým podpisem ji podpořil také starosta Suché Lozi Petr Gazdík, který v Praze zastupoval primátora Pavla Béma a seznamoval se tak s fungováním pražského magistrátu.

Začátkem srpna pražští radní odsouhlasili zrušení Masarykova nádraží s tím, že na jeho místě bude do několika let vystaveno nové městské centrum s byty, kancelářemi a obchody. Zrušením Masarykova nádraží, které je denně využíváno nejméně patnácti tisíci cestujícími, by se uvolnil lukrativní pozemek v centru Prahy. Výše investic, které by mohly být vloženy do staveb na tomto místě, podle realitních makléřů vysoce přesahuje dvě desítky miliard korun.

S rozhodnutím pražského magistrátu nesouhlasí ministerstvo dopravy ani ministerstvo kultury a je v rozporu s rozhodnutím vlády z roku 2000. Ta odsouhlasila, že v areálu vznikne železniční muzeum, přičemž Národní technické muzeum potvrdilo jeho přípravy a nemalé investice, které již byly na přípravné práce vynaloženy.

Dle expertů je zrušení Masarykova nádraží nemožné, jde totiž o nejvytíženější stanici městských a příměstských spojů. České dráhy odmítají verzi, kdy by jeho kapacity mělo nahradit Hlavní nádraží v Praze. Z jejich vyjádření vyplývá, že samotné pražské hlavní nádraží není schopno ani po rekonstrukci nápor cestujících zvládnout. Konečné slovo by v celém sporu měla mít Správa železniční dopravní cesty a ministerstvo dopravy.

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz