Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Vytáhni kolegy do práce na kole, láká kampaň iniciativy Auto*Mat

2. 4. 2012 - PRAHA [Econnect/Auto*Mat]

Vyrazíte-li do jarních ulic českých a moravských měst, uvidíte neobvyklé obrazy. Na kole vás možná mine pražský primátor, velvyslanec Spojených států či skupina dam v kostýmech a pánů v oblecích. Začíná totiž celostátní kampaň „Do práce na kole“, vyhlášená iniciativou Auto*Mat. Po loňském úspěchu letos probíhá v Praze, Brně, Liberci a v Pardubicích. Účastníci se mohou registrovat do 30. dubna na webu www.dopracenakole.net a vyhrát hodnotné ceny. Cílem kampaně je omezit zbytečné zahlcování měst automobily při každodenních cestách do práce, ale i zlepšit kondici lidí a oživit ulice. V závěru na účastníky čeká společenský večer.

„Životní styl obyvatel Evropy se změnil, hodně času trávíme vsedě a u počítačů. Právě Češi patří k národům, které se málo hýbou a trpí nadváhou, bolestmi páteře, nemocemi srdce a cév,“ říká manažer kampaně „Do práce na kole“ Vít Masare z iniciativy Auto*Mat. „Každodenní jízda na kole pomáhá předcházet civilizačním chorobám, které si vysedíme v kanceláři, zlepšuje fyzickou kondici, odbourává stres a formuje postavu. Navíc se elegantně vyhnete dopravním zácpám, ušetříte peníze za benzín i parkování a také čas. Není nic příjemnějšího, než si cestou z práce provětrat hlavu vyjížďkou na kole,“ dodává Masare.

Obyvatele českých a moravských měst má do sedel bicyklů nalákat kampaň „Do práce na kole“. Soutěžit budou týmy i jednotlivci a na vítěze čeká řada hodnotných cen. Auto*Mat nabízí pomoc s výběrem pohodlné trasy i manuál pro bezpečnou jízdu po ulicích. Titul Cyklozaměstnavatel roku získají v každém městě firmy, které své zaměstnance v dojížďce na kole podpoří. „Například umístí před své sídlo cyklistické stojany nebo zavedou finanční odměny pro zaměstnance dojíždějící na kole,“ vysvětluje Vít Masare. Hodnotit se budou i videa, fotografie, či další způsoby kreativní dokumentace cyklodojížďky do práce, které mohou soutěžící vytvořit.

V Praze se kampaň koná pod záštitou primátora hlavního města Bohuslava Svobody. Mediálními partnery jsou Radio City a zpravodajský server Česká pozice. Každý týden budou náhodně losováni z týmů, které v uplynulém týdnu absolvovaly více než dvě třetiny svých cest do práce na kole, výherci hodnotných cen. Za pravidelnou dojížďku na kole v průběhu soutěžního měsíce budou oceněny i celé firemní týmy. Každý účastník kampaně dostane tričko ze speciální edice „Do práce na kole“ internetového obchodu Čoromoro.

Soutěžní část kampaně probíhá od 2. do 31. května. Ve čtvrtek 7. června je pro účastníky připraven závěrečný společenský večer s kulturním programem na terasách Garáží Slovan mezi Státní Operou Praha a severojižní magistrálou.

Auto*Mat chce kampaní nalákat obyvatele českých a moravských měst ke každodennímu používání bicyklu. V loňském ročníku sestavily své cyklotýmy divadla, banky i mobilní operátoři. Do kampaně se v Praze zapojilo 1 025 zaměstnanců rozdělených od 274 týmu ze 181 firem a institucí. Dalších 700 lidí jezdilo do práce na kole v Pardubicích. V metropolích západní Evropy se stala cyklistická doprava dávno módním trendem a počet lidí na kolech stále vzrůstá.

Ke kampani „Do práce na kole“ se může zapojit každý zaměstnanec obchodní, neziskové či státní společnosti. Stačí dát dohromady tým alespoň dvou lidí, kteří budou v období od 2. do 31. května pravidelně dojíždět do práce na kole.

Šanci na výhru věcných cen má každý, jehož tým vykáže alespoň 66% cest do práce a z práce vykonaných na kole. Odměněni budou i jednotlivci, kteří na kole mezi prací a domovem překonají v součtu nejvíce kilometrů a firmy, které nejvíce podpoří dojížďku svých zaměstnanců na kole (infrastruktura, motivační programy atd.).

Natočte video nebo nafoťte a popište, jak jezdí váš tým do práce na kole. Všechny příspěvky zveřejníme a ty nejlepší budou odměněny zvláštní cenou.


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Občanská společnost - návod k použití

Portál Občanská společnost - 
návod k použití Praktické návody, jak uplatňovat svá občanská práva. http://obcan.ecn.cz

- Právo vědět - Účast na rozhodování - Rovné příležitosti - Občan v EU -

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz