Electro World a DODO přinášejí jako první v Česku same-day doručení do světa velkého elektra
13.4.2023
Praha [DODO]
Autor: Michal Marek, tel: 774802149
Elektro je jedním ze segmentů maloobchodu, kam digitalizace pronikla již poměrně dávno a kde si lidé zvykli nakupovat online výrazně dříve než v jiných odvětvích, jako jsou móda či nákup potravin. Kvalita a rychlost doručovacích služeb však v této oblasti dlouho stagnovala. Lidé si na nový spotřebič ještě dnes musí často počkat a avizovaná doba doručení navíc mívá velmi široký rozptyl, což výrazně komplikuje plánování jeho převzetí a instalace. Na tuto situaci Electro World s logistickou firmou DODO svou novou službou reagují a tu nejlepší možnou zákaznickou zkušenost s online nákupem přinášejí právě i do segmentu elektra, včetně toho velkého.
„Průtahy při nákupu nového spotřebiče mohou být velmi stresující – zvlášť v momentě, kdy vypoví službu třeba starý mrazák či chladnička. S naší službou Same-day doručení chceme zákazníky tohoto stresu zbavit a dát jim možnost objednat si nový spotřebič rychle, na přesný čas, který jim vyhovuje, a navíc se zapojením a odvezením starého. Velkým benefitem této služby je také možnost doručení objednávky i o víkendu. Naše služby spojené s online nákupem ostatně vylepšujeme kontinuálně a není náhodou, že objednávky z našeho e-shopu každoročně rostou,“ komentuje Michal Navrátil, obchodní ředitel Electro World.
84 % zákazníků volí obchod, který doručuje rychleji
Electro World novou službu přináší v reakci na podněty ze strany zákazníků i s ohledem na celospolečenský spotřebitelský trend, který ukazuje, že na rychlosti záleží. Dle studie zpracované pro DODO agenturou Perfect Crowd má rychlost dodání zboží pro zákazníka rozhodující roli při výběru mezi e-shopy s podobnou cenou produktů. Až 84 % zákazníků zvolí takový obchod, který je schopen doručit zboží rychleji, a rychlé dodání motivuje 90 % zákazníků k opakovanému nákupu. Příliš dlouhé dodací lhůty jsou naopak pro 61 % nakupujících důvodem k tomu, aby nákupní košík opustili.
„Doručení v konkrétním hodinovém slotu v den objednání je něčím, na co si zákazníci například u rozvozu potravin rychle zvykli. Není proto divu, že podobný standard služeb začínají požadovat i u jiných typů zboží. V segmentu elektra je přitom potřeba rychlého a pohodlného doručení naprosto přirozená. U spotřebičů, které váží desítky kilogramů, a jejich zapojení často vyžaduje odborný zásah, je služba komfortního doručení opravdu obrovským posunem v zákaznické zkušenosti. Těší nás, že tuto příležitost vnímá i přední představitel svého segmentu, kterým Electro World bezesporu je, a těšíme se, jak si tuto revoluční službu oblíbí zákazníci,“ popisuje start nové služby Peter Menky, Chief Commercial Officer společnosti DODO.
Spuštění a postupné zavádění služby doručování s většími vozy a dvěma kurýry na vykládku („Two-men delivery“) je pro DODO cestou, jak přinést služby, ze kterých již firma pomohla utvořit tržní standard v jiných segmentech, také do těch oblastí e-commerce, na které jsou běžné doručovací služby krátké. Zaběhlé standardy se již ostatně technologicko-logistické společnosti podařilo přetvořit v oblasti rozvozu potravin, kde firma zajišťuje rozvoz pro značky jako Tesco, Košík, Penny či Billu, i v segmentech čerstvého jídla nebo třeba lékárenského zboží, které DODO v režimu „same-day“ vozí ze sítě lékáren Dr. Max. Služba Two-men delivery je zaměřena na rozvoz nadměrného zboží v čele s velkým elektrem, nábytkem, objemnými sportovními potřebami a dalšími typy rozměrného zboží. Cílem DODO je učinit tržním standardem kvalitní doručení v den objednání a v konkrétním časovém slotu napříč segmenty.