Významné obchodní značky jsou zapleteny do ničení amazonských pralesů
4. 6. 2009 -, Econnect/Greenpeace
V boji s klimatickou změnou je jedním z nejdůležitějších úkolů zachování světových pralesů. Nová zpráva Greenpeace, která dokumentuje stále rostoucí brazilský chov dobytka a na něj navázanou výrobu, potvrzuje, že značkové běžecké boty, hovězí maso, ale i kabelky od slavných návrhářů mohou zanechat velkou ekologickou stopu, za kterou se skrývá ničení amazonských pralesů.Tříleté šetření Greenpeace, které zkoumalo brazilský průmysl propojený s chovem hovězího dobytka (jedna z příčin odlesňování a v Brazílií největší zdroj emisí CO2), odhalilo, jak se velké světové firmy podílejí na odlesňování amazonských pralesů. Vyšetřování Greenpeace také zjistilo, že brazilská vláda financuje ničení pralesů a tím podkopává úsilí směřující k řešení klimatické krize.
Co mají společného Adidas nebo Honda s odlesňováním amazonských pralesů? Nová zpráva Greenpeace - Slaughtering the Amazon / Poprava Amazonie dokazuje jasné propojení průmyslu využívajícího hovězí dobytek, kůži a další produkty s nelegálním odlesňováním, jakož i provázanost se zásobováním řetězců významnými značkami, jakými jsou Adidas/Reebok, Timberland, Geox, Carrefour, Eurostar, Honda, Gucci, IKEA, Kraft, Clarks, Nike, Tesco a Wal-Mart.