Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - sociální oblast
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

České Veganuary? K Veggie Challenge se letos připojili Burger King či česká Miss

2.1.2025
Praha [ProVeg Česko]
Autor: Aneta Kudolániová, tel: +421944013993

Celosvětová měsíční výzva Veganuary má v Česku svou oblíbenou obdobu, Veggie Challenge. Ta není pouze o veganské stravě – cílem může být i jednoduše omezit maso a živočišné produkty, a přesto jíst chutně a vyváženě. S novým rokem je ideální příležitost přidat se k rostoucímu počtu Čechů a Češek, kteří rostlinné produkty zařazují do jídelníčku pravidelně. Výzvu organizuje ProVeg Česko a účastnícím se navíc nabízí vlastní aplikaci, atraktivní soutěže o balíčky s produkty partnerů a podporu komunity či koučky.
Podle výzkumné agentury FMCG Gurus v Česku roste trend flexitariánství, kdy 25 % populace cíleně snižuje konzumaci živočišných produktů. V reakci na tento trend se u nás stále rozšiřuje nabídka inovativních rostlinných produktů, přičemž oblíbenou kategorií jsou rostlinné alternativy masa. Nejnovější data od Euromonitor International vykazují 84% růst této kategorie mezi lety 2021 a 2024. Výzva proto nabízí i tipy, jak tyto potraviny využít ve své kuchyni.
Letos se do Veggie Challenge zapojili i partneři z řad restaurací. Vedle Starbucks a Burrito Loco poprvé naskočil na zelenou vlnu také fast-foodový řetězec Burger King. „Dlouhodobě sledujeme, že zájem o rostlinné alternativy roste. Potvrzuje to i náš loňský průzkum, podle kterého až třetina Čechů uvažuje o omezení masa. Na měnící se trendy na světové i tuzemské úrovni se snažíme vždy reagovat. Chceme našim zákazníkům ukázat, že burger může chutnat skvěle i bez masa, a nabízíme proto nejširší nabídku plant-based produktů ze všech tuzemských fast-foodů. Oceňujeme iniciativy, jako je Veggie Challenge od ProVeg, které pomáhají šířit osvětu o rozmanitosti rostlinné stravy,“ uvedl Filip Vostrý, marketingový manažer společnosti Burger King.
Správně sestavená rostlinná strava podporuje zdravější jídelníček a může působit jako prevence či léčba některých nemocí a přináší i další zdravotní výhody, například díky vysokému obsahu vlákniny, která prospívá zdraví srdce, imunitního systému a mozku, ale také díky množství antioxidantů, jež chrání před negativními vlivy prostředí.
Zároveň má rostlinná strava pozitivní dopad na životní prostředí. Omezením konzumace živočišných produktů lze výrazně snížit emise skleníkových plynů, které jsou u těchto produktů dvakrát vyšší než u rostlinných alternativ. Živočišný průmysl rovněž spotřebovává obrovské množství vody, přičemž účastí na Veggie Challenge lze během 30 dnů ušetřit až 39 000 litrů vody. Změna stravovacích návyků je tak jedním z nejúčinnějších řešení klimatické krize.
Veggie Challenge se každoročně účastní i české celebrity. Jednou z pravidelných podporovatelek je česká miss Jitka Nováčková, která na svých sociálních sítích sdílí recepty z výzvy pro statisíce svých sledujících. „Ráda jím převážně rostlinně, takže je pro mě Veggie Challenge rok od roku snazší a prodlužuji si ji tím pádem i po lednu na dobu neurčitou. Co je za mě obrovská výhoda Veggie Challenge jsou inspirace na recepty a ještě možnost v lednu soutěžit o vege balíčky, kde máte hned několik produktů na vyzkoušení,” řekla Jitka Nováčková.
O Veggie Challenge
Aby bylo plnění výzvy co nejsnazší, účastníci a účastnice se mohou navzájem podporovat ve facebookové skupině nebo využít možností mobilní aplikace. Ta nabízí více než 100 receptů, umožňuje získávat odměny za denní výzvy, sledovat svůj pozitivní dopad, a také využívat plánovač jídelníčku a nákupní seznamy.
V průběhu ledna se účastníci a účastnice Veggie Challenge mohou těšit na různé atraktivní soutěže, které probíhají na Instagramu organizace a v médiích. Díky soutěžím se veřejnost může seznámit s veganskými novinkami na českém trhu, jelikož balíček obsahuje širokou paletu lahodných rostlinných produktů, díky kterým bude přechod na rostlinnější jídelníček ještě jednodušší.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz