Telefonní budky budou podporovat Linku bezpečí
17. 7. 2008 - PRAHA [Econnect]
V okolí pražské Kampy se objeví celkem sedmnáct telefonních budek v netradiční podobě. Ty budou přetvořeny na jedinečná díla známými i začínajícími českými umělci. V současné době jsou budky umístěny v jedné
z bývalých továrních hal v oblasti nádraží Bubny, kde má každý umělec k dispozici jednu telefonní budku, kterou může dle své fantazie ztvárnit. Patronát nad výstavou převzala Galerie Václava Špály.
„Ve ztvárnění jednotlivých budek byla mladým umělcům dána zcela volná ruka, s budkou mohou naložit, jak budou chtít. Nejsou ničím omezeni. Pokud se něco z této svobody zhmotní a část energie se transformuje do finančního výtěžku, který půjde na Linku bezpečí, má to smysl. I když vkládat energii do veřejného prostoru a pomáhat řešit sociálně vyhraněné situace, je smysluplné téměř vždy. A o Lince bezpečí slyšel snad každý. Stejně jako každý alespoň jednou telefonoval z veřejné budky,“ uvedl Pavel Humhal, kurátor projektu a předseda výstavní rady Galerie Václava Špály.
Výstava je bezplatná a po jejím skončení budou jednotlivé exponáty veřejně vydraženy. Výtěžek z dražby bude věnován Sdružení Linka bezpečí a bude použit na pomoc dětem a mladým lidem, kteří se ocitli v obtížných či krizových životních situacích. Součástí výstavy bude také speciální budka - kasička, určená pro přímé příspěvky.
„Projekty, jako je tento, přitáhnou pozornost lidí a přimějí je v naší velmi rychlé době alespoň na chvíli zpomalit
a podpořit dobrou věc. Díky prostředkům získaným touto cestou z výstavy telefonních budek a internetové dražby budeme moci poskytnout pomoc s řešením problémů a starostí více dětem, které na Linku bezpečí denně nepřetržitě volají,” říká Martin Balcar, ředitel Sdružení Linka bezpečí.
„Jsme rádi, že vyřazené budky mohou posloužit tomuto skvělému projektu, který podpoří prospěšnou věc. Nejenže přetvořením v umělecká díla nabývají zcela nových hodnot, zviditelní Prahu a návštěvníkům Kampy poskytnou nevšední zážitek, ale především pomohou těm, kteří to opravdu potřebují – dětem a mladým lidem
v nouzi,” uvádí Jana Vyhlídalová, ředitelka reklamních a informačních služeb, společnosti Telefónica O2.