Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - občanský sektor
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Hnutí Duha: Kamionovým dopravcům neustupujte

29. 4. 2009 - PRAHA [Econnect/Hnutí Duha]

Hnutí Duha a Dopravní federace v souvislosti s avizovanou protestní akcí kamionového sdružení Česmad Bohemia ve středu vzkazují vládě, aby neustupovala nátlaku na snížení mýtného. Vláda se hrozbám Česmadu vyhne pouze tehdy, pokud podnikne rázná opatření, která pomohou zastavit rapidní růst kamionové dopravy.

Ekologické organizace prosazují reformu mýtného, která bude firmy motivovat, aby své zboží více přepravovaly vlakem namísto kamionů a nakupovaly raději od místních dodavatelů. Pouze tak skutečně klesne hluk a výfukové plyny z kamionů, argumentují Dopravní federace a Hnutí DUHA.

Například v sousedním Německu navzdory ekonomické krizi od prvního ledna mýtné pro kamiony nad 12 tun zvýšili téměř o 21 procent. Podle státního Centra dopravního výzkumu škody z nákladní automobilové dopravy činí asi 55 miliard korun ročně.

Hnutí DUHA a Dopravní federace prosazují:

· Rozšíření mýtného na všechny silnice

· a na všechny nákladní automobily nad 3,5 tuny;

· takové sazby mýtného, aby účinně motivovaly ke snížení zejména kamionové dopravy – například k přeložení nákladů ze silnic a dálnic na železnici;

· investovat dvě třetiny výnosu z mýtného do modernizace a efektivnější železnice (jako ve Švýcarsku, kde se tak daří železnici skutečně posilovat).

Pavel Přibyl z Hnutí DUHA řekl: „Vláda by neměla ustupovat nátlaku kamionové lobby, ale aktivně se snažit, aby se zlepšila podmínky přeprav na železnici. Kabinet by měl výslovně říci, že chce méně výfukových plynů i hluku. Ministři by měli motivovat firmy, aby své zboží vozily raději vlakem a, kde to je možné, využívaly místních dodavatelů.“

Pavel Doucha z Dopravní federace řekl: „Zatím hlavním účelem mýtného je zisk pro Kapsch a téměř mizivý příspěvek do rozpočtu Státního fondu dopravní infrastruktury. Jeho motivační funkce k přesunu nákladů na železnici je malá. Německá vláda i navzdory krizi zvedla od ledna mýtné pro kamiony v průměru o 21 procent. Tím se ČR stala pro tranzitní kamiony opět o něco atraktivnější. Zavádění slevy za projeté kilometry by tento negativní trend ještě posílilo.“


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz