Ponton nabízí školám interaktivní semináře
19. 9. 2007 - PLZEŇ [Econnect]
Občanské sdružení Ponton (dříve známé pod jménem Společenství Začít spolu), které se dlouhodobě věnuje začleňování nejrůznějších sociálních a etnických skupin do společnosti a šířeji též romské problematice, zahájilo od září letošního roku nový program Mezery. Jedná se o interaktivní vzdělávací program pro školy, jehož nabídka vychází z dosavadní více než desetileté zkušenosti sdružení Ponton v práci s neorganizovanými dětmi a mládeží.
Jednotlivé kurzy patří do oblasti primární prevence sociálně patologických jevů a jsou realizovány většinou přímo ve školních třídách. Jejich lektoři kladou důraz na zapojení a práci žáků - jednotlivé semináře jsou koncipované jako interaktivní dvouhodinové bloky.
„V loňském školním roce jsme uskutečnili několik úspěšných pilotních seminářů na mimoplzeňských školách (ZŠ Hradec u Stoda, ZŠ Lubenec) a na základě těchto zkušeností jsme jednotlivé techniky upravovali a přizpůsobovali pro první a druhý stupeň ZŠ,“ říká Andrea Martínková, koordinátorka programu.
Zatímco pro první stupně základních škol je určeno celkem šest bloků, věnujících se například tématům mezilidských vztahů, poznávání lidí a objevování výhod v odlišnostech mezi nimi, pozitivního myšlení a rozvoje spolupráce, řešení problémů a rozhodování nebo analýzy vlastních postojů a hodnot, druhým stupňům škol je určeno již bloků deset.
Žáci se díky nim mají možnost seznámit navíc ještě s předsudky a stereotypy naší společnosti, dozvědět se něco více o kulturních odlišnostech nebo se hlouběji zaměřit na etnický původ. Volně navazující blok Multikulturní svět je zaměřený na multikulturalitu současného světa jakožto prostředku vzájemného obohacování a její předpokládaný vývoj v budoucnosti. Lidská práva v praxi se zase zaměřují na nekonfliktní život v multikulturní společnosti, na otázku lidských práv a možnosti přispění každého jedince k odstranění diskriminace a předsudků vůči etnickým skupinám.
„Naší nabídkou se snažíme reagovat na průřezová témata rámcového vzdělávacího plánu na základních školách. Kromě námi nastavených bloků a témat jsme také schopni připravit seminář na klíč dle požadavků školy,“ dodává Martínková.