V Praze začala kampaň pro rovnost šancí mužů a žen
7. 9. 2006 -, OSF / Feminismus.cz
Kampaň pro rovnost šancí chce připomenout genderové stereotypy přetrvávající v oblasti trhu práce a související s propojením pracovního a rodinného života. Kampaň jde jako jedna z mála mnohem dál než k pouhému upozorňování na nerovnosti a přežívající stereotypy. Nabízí návody, jak sladit práci a rodinu, či jak zavést rovné příležitosti do firemní politiky. Cílovou skupinou, na kterou se zaměřuje, jsou ženy a muži ve všech fázích účasti na pracovním trhu a média.Kampaň pro rovnost šancí, realizovaná Nadací Open Society Fund Praha a komunikační agenturou Creative Bazaar, je spolufinancována Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky.
"Rovnost mužů a žen v České republice neodpovídá v dostatečné míře standardům a praxi Evropské unie. Naplnění rovnosti příležitostí, zakotvené mj. i v českém právním řádu, stále brání minimální informovanost a stereotypní uvažování veřejnosti," uvádějí iniciátoři kampaně. Kampaň pro rovnost šancí mužů a žen by měla podstatu problému nejen srozumitelně formulovat, ale také ukázat možnosti nápravy.
V rámci kampaně jsou spuštěny internetové stránky www.muziazeny.cz. Webový portál je koncipován jako informační brána pro jednotlivé cílové skupiny. Na stránkách zájemci najdou kontaktní údaje - na státní správu, neziskové organizace řešící problematiku rovných příležitostí, vědecké instituce, poradny a podobně, i praktické informace, jak prosazovat rovné příležitosti na pracovišti. Součástí kampaně je průzkum analyzující nástroje a metody používané k odstranění nerovností na pracovním trhu. Průzkumu se účastní soukromé firmy a organizace veřejné správy, které již mají zkušenosti se zaváděním rovných příležitostí na pracovišti nebo jsou s problematikou alespoň seznámeny.
Pro cílovou skupinu médií je připravován seminář na téma genderově neutrální psaní. Mediální část kampaně probíhá do konce listopadu v pražských vydáních deníků a na velkoformátových plakátech venkovní reklamy.