Česko proti chudobě poradí, jak nejlépe pomoci lidem v rozvojových zemích
10. 9. 2007 -, Econnect / Česko proti chudobě
Ve dnech 14.-15. září vyvrcholí třetí ročník informační kampaně Česko proti chudobě. Více než třicet nevládních organizací, které kampaň podporují, chce jejím prostřednictvím informovat veřejnost o problému světové chudoby a možnostech každého podílet se na jejím odstranění.„Pod mezinárodně stanovenou hranicí extrémní chudoby – tedy za méně než jeden dolar na den – dnes přežívá více než miliarda lidí. To je každý pátý člověk na světě. Naše země patří k těm bohatším a proto bychom se měli snažit tuto situaci změnit,“ uvádí Jana Krczmářová z FoRS - Českého fóra pro rozvojovou spolupráci.
Ve dnech 14. a 15. září proběhnou kulturní a pouliční akce ve dvaceti městech po celé republice. Pro návštěvníky budou připraveny výstavy, koncerty, debaty a především informace o různých způsobech zapojení do pomoci rozvojovým zemím.
„Většina lidí už někdy přispěla na veřejnou sbírku, možností je ale mnohem víc,“ vysvětluje Jana Krczmářová, „třeba vyjet do světa jako dobrovolník. Lidem také poradíme, jak poznat výrobky, které respektují práva zaměstnanců, které nevznikly s využitím dětské práce a nepoškozují životní prostředí,“ dodává organizátorka.
V Brně se lze více dozvědět o kampani v pátek čtrnáctého a v sobotu patnáctého září v infostánku na Malinovského náměstí. Dobrovolníci zde budou podávat informace non-stop po celé dva dny.
Za kampaní Česko proti chudobě stojí koalice nevládních organizací, které se zabývají rozvojovou a humanitární pomocí, vzděláváním, životním prostředím či mezinárodní politikou (ADRA, Člověk v tísni, Nadace Divoké Husy, Educon, Ekumenická akademie Praha, Společnost pro Fair Trade a rozvojové vzdělávání, Glopolis, Inex-SDA, VARA ČR, Zelený kruh a řada dalších). Kampaň je součástí široké mezinárodní koalice Globální výzva k akcím proti chudobě, jejímž nejznámějším počinem byly koncerty Live 8 v roce 2005.
Hlavním cílem kampaně Česko proti chudobě není zasáhnout jen širokou veřejnost - ale především tu její část, která toho o problematice globální chudoby příliš neví, či nechce vědět. "Neméně důležité je aktivně oslovit státní správu a české politiky, navázat s nimi dlouhodobý dialog a probrat způsoby, jakými lze boj proti chudobě promítnout do politické práce," uvádějí iniciátoři kampaně.