Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - regionální rozvoj
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > komentáře
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Ve Štěpánské ulici se SOS již nedovoláte

16. 9. 2003 -, SOS / Econnect

Vzhledem k organizačním změnám v budově České obchodní inspekce ve Štěpánské 15 vyklidí Sdružení obrany spotřebitelů ČR ke 30. září 2003 své dosavadní sídlo a přemístí jej do Rytířské 10. Ztrácí tak adresu, na které si spotřebitelé zvykli se svého SOS dovolávat a kde bylo možné mimo jiné operativně vyměňovat s pracovníky ČOI nové poznatky.

Sdružení obrany spotřebitelů ČR (SOS) sídlilo v Praze 2 na adrese Štěpánská 15 na den přesně rovné čtyři roky a až do loňského léta byla právě tam jeho nejvyužívanější poradna v Praze. V červenci 2002 se podařilo díky mimořádnému pochopení Magistrátu hlavního města Prahy otevřít novou kancelář SOS v Rytířské 10, Praha 1, protože kancelář ve Štěpánské nedokázala již zvládat nápor dotazů spotřebitelů.

Počet spotřebitelských podání totiž měsíc od měsíce stoupá. SOS předpokládá, že nejpozději do konce září přesáhne počet letošních podání stav dosažený za celý loňský rok. „Není to způsobeno tím, že by se situace na českém trhu stále zhoršovala. Čím dál více spotřebitelů se ale dozvídá o možnosti konzultovat svůj spotřebitelský problém s poradci SOS, jejichž prostřednictvím mohou získat aktuální informace či radu pro řešení svého spotřebitelského problému,“ vysvětluje František Lobovský, předseda Republikového výboru Sdružení obrany spotřebitelů ČR.

Rozhodnutím o vyklizení kanceláře a o jejím následném využití k jiným účelům přichází spotřebitelská veřejnost o poradnu, kde v současné době každé čtvrteční dopoledne měla možnost bezplatně konzultovat své problémy. SOS s politováním konstatuje, že nejde o šťastné řešení a hledá nové možnosti, jak dále zvýšit dostupnost svého poradenství, což je však vhledem k omezeným finančním prostředkům neziskové spotřebitelské organizace velmi složité.

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky nyní všichni zájemci najdou v Rytířské 10, 110 00 Praha 1; tel. 224 239 940; fax 224 239 941. SOS žádá všechny organizace i jednotlivce, aby nadále adresovali veškerou korespondenci výlučně na tuto adresu. Pro veřejnost je spotřebitelská osobní poradna otevřena každé pondělí od 14 do 18 hodin a každou středu od 9 do 13 hodin. Poradny SOS jsou kromě toho dostupné také v Praze 2, v prostorách Zeleného Kruhu, Lublaňská 18, každý čtvrtek od 10 do 16 hodin; v Praze 3, v prostorách Sdružení spotřebitelů elektřiny a Arnika, každé pondělí od 10 do 13 a každou středu od 15 do 18 hodin. Provoz poradenské linky SOS po telefonu na čísle 900 969 091 (za dotovanou cenu 6 Kč/min) zůstává nezměněn, poradci jsou připraveni reagovat na jakýkoli spotřebitelský dotaz každý pracovní den od 8 do 17 hodin. Bližší informace i spotřebitelská poradna jsou dostupné rovněž na internetovém serveru Svět spotřebitelů.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz