Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - regionální rozvoj
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > komentáře
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Děti Země: Plány na zrušení železniční tratě jsou lehkomyslné

23. 10. 2007 -, Děti Země

-foto-
-foto-
Děti Země, Občanské sdružení pro ekologickou dopravu Děčínska a OS Podmokly proti přivaděči odmítly ve svých vyjádřeních k dokumentaci EIA úvahy ŘSD ČR vybudovat přeložku silnice I/13 mezi Děčínem a D8 na místě železniční tratě č. 132

Označili záměr jako nezodpovědnou snahu ji zlikvidovat a navíc přivést automobily do Děčína se všemi jejími negativními vlivy. Shodně proto navrhly, aby byla tato studie přepracována a aby se navíc posoudila tzv. malšovická varianta, s níž se počítalo již dříve.

„Nejprve zbourat fungující železní trať a pak v její stopě s mnoha riziky postavit silnici, která do centra Děčína přivede další auta je opravdu ďábelský plán. Jednak se jím rozhádají místní občané a jednak si na celé věci vydělají různé stavební firmy. Ale aspoň to dokazuje, že vůbec nejde o lidi a o přírodu,“ domnívá se Miroslav Patrik z Dětí Země, které hledání trasy přeložky sledují již více než deset let.

Podle těchto tří sdružení je nutné, aby Ministerstvo životního prostředí nechalo dokumentaci přepracovat a posoudit nějakou variantu s dlouhý tunelem. Třeba tu mezi Jílovém a Chrochvicemi, kterou před dvěma a půl lety navrhovala Správa CHKO České středohoří. Místo toho se ale podle nich zbytečně promarnil čas na optimalizaci varianty, která z oznámení na konci roku 2004 vyšla jako nejméně vhodná.

„Chceme, aby se ještě posoudila varianta, která by spojila Jílové, Starou Bohyni a Malšovice, kde je menší obytná zástavba, a která by se mohla částečně ukrýt i pod zem,“ představuje Patrik staronovou trasu přivaděče, o které se v minulosti rovněž uvažovalo.

Děti Země navíc doporučily, aby se v rámci přepracování dokumentace posoudila i tzv. zelená varianta, tj. modernizace stávající silnice I/13 s výstavbou miniobchvatů a protihlukových stěn, která by rychleji a levněji ulevila místním lidem od negativních vlivů dopravy, než desetileté čekání na případný obchvat.

Nyní je vše v rukách MŽP, které buď dokumentaci vrátí k dopracování nebo určí odborníka, který vypracuje posudek. Přeložka I/13 pro rychlost aut 70 km/h má mít šířku 11,5 metrů a délku kolem 16 km.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz