Kampaň s bílými náramky: Nechceme vaše peníze, chceme vás!
15. 9. 2006 -, Econnect / Česko proti chudobě
"Dny pro ti chudobě" vrcholí tento pátek a sobotu, tedy 15. a 16. září, kampaň Česko proti chudobě.V centru Brna je na rohu ulic Masarykova a Panská, jen pár metrů od Náměstí Svobody, umístěn informační stánek kampaně s výstavkou fotografií k tématu globální chudoby. Stánek ve městě připravila Společnost pro Fair Trade a rozvojové vzdělávání, jedna z více než třiceti českých nevládních organizací z oblasti humanitární pomoci, rozvojové spolupráce, vzdělávání nebo ochrany životního prostředí, které se na přípravě a realizaci kampaně v České republice podílí."U stánku zdarma získáte kromě informačních materiálů o kampani a jejích tématech symbolický bílý náramek s nápisem Česko proti chudobě a budete moci podepsat velkou bílou pásku – oběma způsoby vyjádříte podporu požadavkům kampaně, k nimž patří mimo jiné efektivnější a větší pomoc rozvojovým zemím ze strany ČR, zrušení nelegitimních dluhů vybraných rozvojových zemí, spravedlivější pravidla pro mezinárodní obchod a další," uvedla Šárka Špačková ze Společnosti pro Fair Trade a rozvojové vzdělávání.
Vyjmenované požadavky vycházejí z takzvaných Rozvojových cílů tisíciletí - konkrétních cílů mezinárodního boje s chudobou, které se do roku 2015 zavázalo splnit všech 191 členských států OSN, včetně České republiky.
Pruh bílé látky s podpisy Brňanů bude společně s páskami z dalších českých měst po víkendu předán politickým představitelům naší země se žádostí, aby se více zasazovali za řešení problému globální chudoby.
"Každé tři vteřiny na naší planetě umírá dítě v důsledku extrémní chudoby - z hladu, kvůli nedostatku kvalitní vody nebo na nemoci, kterým lze předcházet. Každý den takřka 30 tisíc dětí. Za dva týdny zemře více dětí, než kolik obětí si vyžádala ničivá vlna tsunami na konci roku 2004, za rok 2005 tak ze světa zbytečně odešlo více dětí než má celá Česká republika obyvatel," upozorňuje kampaň Česko proti chudobě.
Kampaň má čistě informativní a osvětový charakter a není napojena na žádnou sbírku: "Nechceme vaše peníze, chceme vás," vyzývá kampaň. Jejím cílem je představit české veřejnosti téma globální chudoby jako reálný problém, který se týká každého z nás a k jehož řešení může každý z nás svou troškou přispět.