Výstavba dálnice D3 zahájena tam, kde je zbytečná
14.2.2002
TÁBOR [Arnika - Centrum pro podporu občanů]
Autor: Ing. Petr Hrdina
Dopravní problémy na Táborsku způsobuje neřešená situace jižně od města mezi Táborem, Sezimovým Ústím a Planou nad Lužnicí. Situace severně od města je naopak dopravně bezproblémová, neboť obchvat Tábora zde byl vybudován již před deseti lety. Přednostní zahájení stavebních prací severně od Tábora představuje nepochopitelný krok nejen z dopravního hlediska, ale i s ohledem na to, že stát nemá peníze ani na údržbu a opravy silnic.
„Dnes zahájené práce na stavbě dálnice D3 dopravní situaci v regionu nijak nezlepší a jsou proto nepochopitelné. Obáváme se, že Ředitelství silnic a dálnic staví tam, kde získá povolení bez ohledu na smysluplnost akce. Výstavbou tohoto úseku, který není problémový z hlediska životního prostředí, se snaží prosadit vedení dálnice i přes Benešovsko a Posázaví,“ komentoval situaci ing. Petr Hrdina ze sdružení ARNIKA.
Vedení dálnice D3 přes Benešovsko a Posázaví v plánované trase je pro ekologická sdružení a značnou část veřejnosti nepřijatelné. Za schůdné řešení z hlediska dopravního, ekologického i urbanistického považují odpůrci D3 modernizaci silnice I/3 z Tábora kolem Benešova a Mirošovic na dálnici D1. V loňském roce obce a občanská sdružení společně iniciovaly zpracování studie alternativy k dálnici D3. Studie byla zveřejněna v srpnu 2001 a potvrdila vhodnost nahrazení D3 modernizovanou (rychlostní) silnicí I/3. Závěry studie byly doplněny do konceptu územního plánu Pražského regionu. Na podobě tohoto územního plánu závisí podle vládního usnesení č. 741/99 trasování silničního spojení Prahy s Českými Budějovicemi. Zveřejnění a projednávání konceptu územního plánu lze očekávat v nejbližších týdnech.
Dálnice D3 na internetu: http://d3.arnika.org