Datatransfer ukazuje nová média ve vizuální komunikaci
5. 5. 2006 - PRAHA [Econnect]
-Scéna z videoklipu Daft Punk/Foto Datatransfer-
Festival je každoročně připravován ve spolupráci s londýnským festivalem onedotzero, který vybírá do svého programu nejzajímavější a nejprogresivnější digitální filmy z oblasti hudebního videoklipu, animace, grafického designu a estetiky počítačových her. Festival, který byl od roku 2000 pevnou součástí doprovodného programu dnů designu v Praze Designblok, se po diváckém úspěchu minulých ročníků a stále nabitějším programu nyní osamostatňuje a rozšiřuje svůj program.
„Jsme hrdi na to, že se tak děje v roce, kdy se naše fotbalová reprezentace poprvé kvalifikovala na Mistrovství světa. Obě události hovoří o rostoucím významu kvalitní hry v České republice. Stačí porovnat práci Tima Hopa, Make.ie, DGÚ nebo Amanita design s lehkostí vedení míče Thiery Henryho nebo Ronaldinha. Brilantní hra světových hráčů ligy mistrů grafického designu, videoklipu a animace dokáže potěšit, strhnout i inspirovat stejně jako pohyb Pavla Nedvěda v reprezentační záloze,“ tvrdí s nadsázkou organizátoři.
Rostoucí divácký zájem, úspěch původního programu Datatransferu Czech Style de Luxe na festivalech onedotzero v Londýně a Soulu (kromě japonské sekce, byla česká sekce pro svou kvalitu jedinou národní sekcí zařazenou do programu onedotzero) a zároveň možnosti programového rozvoje přiměli organizátory k rozhodnutí pořádat festival Datatransfer opět samostatně. Kolekce Czech style byla pak s úspěchem promítána také ve spolupráci s Českými centry v Birminghamu, Bratislavě, Bukurešti a Košicích.
“Díky onedotzero se začaly vnímat videoklipy, animace či desktopové filmy jako nové disciplíny v nichž mohou vizuální umělci hledat nová tvůrčí dobrodružství a nacházet nové estetické hranice. (…) Především však jde o projekt, který divákům i kritikům odhaluje svět filmů, které tvoří netradiční filmaři přicházející z uměleckých disciplín jako grafický design, programátorství, ilustrátorství či obecně nových médií,” uvedl již dříve pro Reflex publicista L.P. Fish.
Mezi tradičně nejvíce navštěvované sekce bude jistě i letos patřit onedotzero: wow + flutter, která tvoří srdce londýnského festivalu, a která představí grafický design ve filmu na téma architektury, módy, ilustrace, hudby a další. Sekce onedotzero: wavelength zase mapuje stav hudebního průmyslu, stimulovaného skvělou kreativitou režisérů tvořících hudební videoklipy pro světové hudební veličiny jako jsou Björk, Prodigy, Beck,Chemical Brothers a další.Zajímavou nabídku uvede sekce onedotzero: extended play, kde bude možné shlédnout výběr oceňovaných krátkých a animovaných filmů, překračujících rámec klasicky vyprávěných příběhů od režisérů z různých částí světa - Japonska, Německa, USA, Francie a Velké Británie. Sekce onedotzero: j-star si již na přehlídce získala téměř kultovní status. Její náplní je sestřih japonských reklam a krátkých filmů v unikátní kolekci představující nové talenty i osvědčené kreativce na japonské vizuální scéně.
Kromě projekcí se v neděli 14.5. uskuteční diskuse s tvůrci časopisů Blok, Hype a Živel. Součástí festivalu jsou i výstavy, které upozorňují na nejzajímavější webové stránky či mezinárodní výstava časopisů, které často přes nízký náklad zásadní způsobem ovlivňují současnou grafiku a módní trendy.