Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - kultura
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

V Praze roste nabídka i cena biopotravin

19. 10. 2009 - PRAHA [Econnect]

Sílící trend oblíbenosti biopotravin posiluje jejich nabídku, ale i vzrůst cen. Cenový rozdíl mezi konvenčními potravinami a biopotravinami meziročně vzrostl o 30% (na 140 %), oproti tomu vzrostla i nabídka biopotravin původem z České republiky. Dokazují to výsledky srovnávacího nákupu, který provedla Pro-Bio Liga v pražských prodejnách.

Z výsledků srovnávacího testu, který porovnával šíři sortimentu a cenu biopotravin v devíti obchodních řetězcích a v 15 specializovaných prodejnách, byly zjištěny následující závěry:

Cenový rozdíl

Biopotraviny mohou být o stovky procent dražší, ale i srovnatelně drahé nebo levnější než konvenční potraviny. Největší cenový rozdíl mezi konvečními a biopotravinami byl nejvyšší u dětských piškotů (534%) a nejmenší u kozího sýra, v tomto případě byl biovýrobek levnější o 23% oproti konvenci.

Pokud zákazník nakupuje biopotraviny v obchodních řetězcích ušetří průměrně 20 % z ceny oproti nákupu biopotravin ve specializovaných obchodech. Nicméně bioobchody nabízejí vyšší standard informací, atp. o biopotravinách a ekologickém zemědělství.

Nabídka sortimentu

Z poptávaného košíku 100 nejčastěji nakupovaných potravin nabízely obchodní řetězce průměrně 36 položek v biokvalitě. Specializované obchody s biopotravinami nabízely z tohoto souboru průměrně 50 položek biopotravin.

Nejširší nabídku testovaných biopotravin poskytovala Bioprodejna v Dejvické ulici (86 ze 100 nejčastěji nakupovaných potravin dle spotřebního košíku České republiky), z obchodních řetězců nejvíce poptávaných biopotravin nabízel Albert Hypermarket s 53 položkami.

Mezi biopotraviny, které nabízel největší počet zkoumaných prodejních míst patří rýže, olivový olej, zeleninový bujón, bílý jogurt a třtinový cukr.

Pokud spotřebitel upřednostňuje tuzemskou produkci může ji shodně nalézt jak v obchodních řetězcích, tak ve specializovaných obchodech. V obou místech bylo ze 100 poptávaných položek průměrně 37 z tuzemských zdrojů.

Výzkum probíhal v červenci a srpnu 2009. Srovnáváno bylo 100 nejčastěji nakupovaných potravin dle spotřebního koše České republiky (dle údajů ČSÚ). Srovnávací nákupy byly realizovány v devíti super/ hypermarketech, které v době provádění testu deklarovaly nabídku biopotravin, v 15 specializovaných prodejnách biopotravin se slovem BIO v názvu či dovětku. Všechny sledované prodejny se nacházely na území Prahy.

Více informací o výsledcích, použité metodice a předchozím testu naleznete na stránkách www.biospotrebitel.cz.


-red-

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Související odkazy

O Autorech

-red-

(Článek je redakčně upravenou tiskovou zprávou některé z nevládních organizací. Jméno organizace uvádíme v záhlaví zprávy.)

KORMIDLO - katalog odkazů občanské společnosti

www.kormidlo.cz * Lidská práva * Sociální rozvoj a pomoc * Životní prostředí * Globalizace a udržitelný rozvoj * Kultura * Lidé a společnost * Neziskový sektor
www.kormidlo.cz

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz