Hudbou proti rasismu a násilí
10. 9. 2002 - PRAHA [Econnect]
Festival je pokračováním úspěšné loňské kampaně Be Kind to Your Local Nazi, která běžela formou spotů na České televizi. Jan Buryánek ze společnosti Člověk v tísni, řekl: "Chceme dát jasně a hlasitě najevo, že rasové násilí a xenofobii nebude tato společnost ani v nejmenším tolerovat." Dalším ze záměrů akce je využit výtěžku ze vstupného k podpoře menšinových projektů společnosti Člověk v tísni.
Zhruba dvacetihodinový program lze rozdělit na dvě vzájemně se doplňující části: osvětově-informační a hudebně zábavnou. Těžištěm informačně-osvětové části je Nazi Info, tj. stan, v němž bude instalovaná multimediální výstava na téma rasismus a extremismus. Program zajistí společnost Člověk v tísni při České televizi ve spolupráci s vládním zmocněncem pro lidská práva Janem Jařabem. Souběžně s výstavou budou ve stanu probíhat celý den diskuse s odborníky z neziskového sektoru, médií, státní správy a se zástupci menšin. Program doplní také ochutnávky jídel více či méně známých kultur, například afghánských, romských, vietnamských, palestinských a afrických kuchyní.
Hudebně zábavnou část festivalu tvoří tři na sebe navazující scény. Bezpochyby hlavní hvězdou večera bude britská skupina Chumbawamba, z českých skupin například Hypnotix, Švihadlo a Gang-Ala-Basta. Street stage je orientovaná na atributy ulice - hip-hop a skateboard show - a třetí scénou je Lounge - taneční stan, kde návštěvníci uslyší současnou progresivní taneční hudbu.
"Ideologie propagující násilí se své moci navíc nevzdávají tak rychle jako rozvodněné řeky. A proto je třeba jim včas postavit hráz," uvedl Honza Mička ze společnosti Stereocom, která zajišťuje produkci a reklamu.