Undergroundoví hlukaři Wolf Eyes ukončí jarní cyklus koncertů festivalu Stimul
14. 5. 2010 - PRAHA [Econnect]
Wolf Eyes vznikli v roce 1996 původně jako projekt Natea Younga z kapely Nautica Almanac; o dva roky později se k němu přidal Aaron Dilloway a v roce 2000 také John Olson. Mike Connelly z Hair Police nahradil v polovině dekády Dillowaye, jehož labutí písní bylo slavné album Human Animal vydané v roce 2006 na labelu Sub Pop. Deska je právem považována za vrchol současné noiseové vlny a přes sveřepou nepřístupnost se umístila v mnoha anketách o nejlepší desku poslední dekády.
Wolf Eyes vydali kolem stovky nahrávek, o jejichž distribuci se kromě Sub Pop starají třeba slavné noiseové labely No Fun nebo Hospital. Na kontě ale mají také desítky kazet nebo CD-R, které se v limitovaných edicích prodávají na jejich koncertech. Diskografie Wolf Eyes je punkově nepřehledná, nehledě na to, že každý ze členů kapely má ještě několik vlastních bočních projektů.
Těžištěm aktivit Wolf Eyes jsou ale hlavně koncerty, které se vyznačují explozemi surové energie. Bylo to právě poctivé objíždění malých klubů, které z nich udělalo kultovní kapelu, k níž se hlásí všechny důležité projekty současného hlukového undergroundu. V jejich podání se noise mění v inovativní žánr vycházející stejně z DIY estetiky hardcore punku jako třeba industriálu. Výsledkem je fantastická hudba/nehudba, která nezná hranic.
Jamka
Hudba slovenského elektronického dua sídlícího v Londýně se dá popsat mnoha způsoby. Třeba jako dekonstruovaná elektronika, na kusy tříštěné techno, chladné noisové IDM nebo hektický postindustriální experiment s efektovými krabičkami. Jamka, která je součástí seskupení Urbsounds Collective, těží z hnutí DIY a své zvuky těží z napjatého dialogu mezi digitálním a analogovým: syntezátory, samplery, sekvencery a bicími automaty, na které hrají výhradně živě. V jejich setech se mísí syrovost punkového přístupu s experimentální elektronikou a spontánním kouzlem improvizace a bývá to opravdu velice intenzivní zážitek.
Ruinu
Pražská trojice sdružená kolem vydavatelství KLaNGundKRaCH je jednou z mála českých skupin, které ve své tvorbě inspirovaně spojují kutilskou lo-fi tvorbu s noisem a zvuky současné podzemní psychedelie. Dva hráči na ozvučené objekty a elektroniku a jeden dechař, který střídá preparovaný a svérázně amplifikovaný saxofon s klarinetem, vytvářejí hypnotické zvukové stěny, jejichž extrémní polohy se pomalu přelévají mezi decentně napjatými ruchovými tišinami až po zuřivé postindustriální elektronické křeče.