Nelegálně pokácené stromy - podezřelá je společnost LIDL
10. 10. 2003 Petra Kolínská [Econnect] -
Mladá fronta DNES ve svém dnešním vydání odhalila, že kolem supermarketů společnosti Lidl po celé republice někdo systematicky kácí stromy, které brání výhledu na obchod. V devíti městech kdosi během posledních měsíců tajně a bez povolení v noci porazil celkem 102 stromů a Lidl případ odmítá komentovat.
Hnutí DUHA zahájilo na stránkách www.hnutiduha.cz veřejnou internetovou kampaň požadující od společnosti Lidl nápravu škod a omluvu, nese-li odpovědnost za ilegální pokácení více než stovky stromů.
Hnutí DUHA považuje tento případ za velmi vážný, a proto veřejnost vybízí k nátlaku na obchodní řetězec. Pokud by případ prošel bez trestu, pro standardy ekologické odpovědnosti českých firem i nadnárodních společností, které u nás podnikají, to bude znamenat nebezpečný precedent.
Z nové internetové stránky lze přímo do emailové schránky společnosti Lidl poslat vzkaz požadující, aby – pokud se neprokáže, že je ve věci nevinně – napravila škody a omluvila se.
Podle ředitele Hnutí DUHA Martina Andera nejde jen o stovku pokácených stromů nebo o jeden arogantní supermarket, nýbrž o praxi mezi manažery velkých domácích i nadnárodních firem u nás. Nese-li za ilegální kácení skutečně odpovědnost Lidl, jde o jeden z nejhorších případů, k jakým zde doposud došlo. Pokud se takové bohorovné praktiky stanou přijatelnou normou, příště někdo jiný udělá něco horšího.
Společnost LIDL o sobě
Na svých internetových stránkách se společnost LIDL prezentuje mimo jiné takto:
" Jsme naprosto nekomplikovaní ... neboť náš obchod je jednoduchý, jak je to jen možné: nakupujeme a prodáváme s cílem nabídnout našim zákazníkům zboží denní potřeby v nejlepší kvalitě za výhodnou cenu. Středem našeho zájmu je zákazník. Orientace na zákazníka a jeho spokojenost je základem našeho úspěchu.
Mezi její podnikatelské zásady patří např.:
- Rychlé rozhodování a jednoduché pracovní postupy zajišťují úspěch
- Rosteme rychleji než naše konkurence
- Čestné jednání vůči každému je v podnikání příkazem
- Dohody se dodržují v atmosféře důvěry
- Atmosféru v našem podniku má v každodenní práci určovat pochvala, uznání a kritičnost
Podle článku MF Dnes odmítá společnost Lidl odpovídat na otázky novinářů. "Naší komunikační strategií je nekomunikovat s médii," konstatuje Dana Berková, asistentka jednatele firmy.
Petra Kolínská
Postoj clanku - 15. 10. 2003 - Bohdan
Jako snad kazdy rozumny clovek souhlasim s tim, ze uvedene chovani je nehorazna drzost a vandalismus, ktere je treba hlidat, sledovat, vysetrit a viniky tvrde potrestat. Avsak vadi mi velmi predem odsuzujici ton clanku vyzadujici prokazani neviny. coz je nelegalni a nepouzitelny postoj. S tim je treba vystupovat opatrne, jinak se to muze lehce obratit proti vyzyvatelum a odvest pozornost od puvodniho problemu. Natlak ano, ale ne nutit prokazovani neviny.
Lidl by mohl projevit dobrou vuli a distancovani se od uvedeneho jednani treba obnovenim porostu kolem svych prodejen... :-)
ODPOVĚDĚT
|
|