Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - lidská práva
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > komentáře
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Pražská rarita - automobilová "pěší zóna"

13. 2. 2004 - Vojtěch Toman, Děti Země

Další pražská ostuda - pěší zóna pro auta.
Křižovatka Anděl prošla na konci minulého roku rekonstrukcí, která jí měla změnit na pěší zónu. Ve skutečnosti však Praha získala další ostudnou raritu - "pěší zónu", po které mohou legálně jezdit automobily. Navíc je na ní zakázán vjezd cyklistům, a to dokonce přesto, že tudy vede vyznačená cyklotrasa!

Ulice Nádražní, ústící do křižovatky Anděl, je označena jako pěší zóna. Od běžných silnic se však liší pouze dlážděním, omezením rychlosti na 20 km/h a zákazem vjezdu cyklistů (viz přiložené fotografie). Průjezd automobilů pěší zónou je povolen a auta se tak mezi chodci pohybují zcela legálně. Cyklisté, na rozdíl od aut, představují pro chodce zanedbatelné riziko, přesto je jim vjezd na pěší zónu zapovězen. Na jiné pražské pěší zóny přitom cyklisté mají běžně vjezd povolen, což je osvědčené řešení používané i v zahraničí.

"S větší a nesmyslnější šikanou cyklistů ze strany městských úředníků jsem se asi ještě nesetkal," říká Vojtěch Toman z Dětí Země. Až do rekonstrukce přitom křižovatkou mohli cyklisté volně projíždět. Podle dříve přijatého usnesení pražských radních je navíc při rekonstrukcích komunikací nutno zahrnout i řešení pro cyklisty. Toto usnesení však není dodržováno a místo zlepšování neutěšené situace pražských cyklistů tak dochází k jejich zbytečnému omezování.

Pro zlepšení podmínek pro dojíždějící cyklisty město nic nedělá, loni dokonce zůstala polovina peněz vyčleněných na stavbu cyklostezek nevyužita. Vzniklo tak pouze 2,5 km nových (rekreačních) stezek pro pěší a pro cyklisty, všechny na samém okraji Prahy - kilometrový úsek v Modřanech a 1,5 km mezi Lahovicemi a Radotínem, přes Radotínský potok byl postaven nový mostek místo původního, který byl v havarijním stavu. V centru není cyklostezka žádná.






DISKUSE - KOMENTÁŘE:

Související články

Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz