Vláda vybrala firmu napojenou na výrobce raketového systému
7. 9. 2007 - Jan Májíček, Iniciativa Ne základnám
Iniciativa Ne základnám by ráda informovala veřejnost o skutečnosti, která souvisí s právě skončeným výběrovým řízením na PR agenturu, jež má vládě pomoci s propagací radaru.Toto výběrové řízení vyhrála firma AMI Communication. Ta poskytuje své služby mimo jiné také americké firmě Lockheed Martin, která je strategickým dodavatelem pro systém protiraketové obrany USA.
Iniciativa Ne základnám vyjadřuje své znepokojení nad tímto typem propojení.
Vláda ČR bude platit z veřejných zdrojů poradenskou firmu, jejíž jiný klient je finančně zainteresován na tom, aby se projekt National Missile Defense realizoval a dále rozvíjel.
Stejně jako u vládního koordinátora, Tomáše Klvani, nejde o dialog či vysvětlování, ale o pouhou snahu radar veřejnosti „prodat“. Přesvědčovat nemají argumenty, ale hezký obal. Je to o to očividnější, když si uvědomíme, že firma AMI Communication poskytuje své služby v ČR také firmě Coca-Cola. Bude stane se radar součástí moderního životního stylu?
Iniciativa Ne základnám vznikla v červenci 2006 a v současné době se jí účastní přes 50 organizací a řada významných osobností. Cílem iniciativy je nenásilnou formou bojovat proti umístění základny systému Národní raketové obrany Spojených států na území ČR. Iniciativa průběžně publikuje informace týkající se tohoto tématu na webových stránkách www.NeZakladnam.cz.
Tiskoví mluvčí:
Jan Májíček, tel. 604 357 215, email: maja_konf@yahoo.co.uk
Ing. Jan Tamáš PhD., tel. 776 785 839, email: jan.tamas@humanisti.cz