1. ročník anticeny Vizuvir 2011 upozorňuje na vizuální smog
9. 6. 2011 -, Econnect/Za lepší život v Praze, o. s.
15. června proběhne první ročník vyhlášení anticeny Vizuvir 2011, jež bude předána starostovi městské části, na jejímž území se najde největší prohřešek vůči estetické a vizuální logice města. Předání anticeny v prostoru pro rozvoj podnikání HUB Praha na Smíchově doplní od 19:30 veřejná diskuse s odborníky, kteří budou na pozvání pořádajícího občanského sdružení Za lepší život v Praze hledat konkrétní řešení současného stavu reklamy v ulicích Prahy. Vítěze anticeny vyberou účastníci odborné diskuse na základě fotografií došlých na facebookovou stránku projektu, kam mohou Pražané posílat své tipy na vítěze.Diskusní večer Vizuvir 2011 aneb Co s vizuálním smogem?, kterého se zúčastní zástupci památkářů, grafiků, architektů a odborníků na reklamu, doplní také vedoucí oddělení reklamy a vývěsek magistrátu města Říma, které má k regulaci reklamy v ulicích města vypracovanou účinnou legislativu.
Pozvání k diskusi přijali ředitel Národního památkového ústavu Michael Zachař, architekt Jan Aulík, grafičtí designéři a zakladatelé Unie grafického designu Filip Blažek a Štěpán Holič, dále Daniel Köppl, šéfredaktor časopisu Marketing & Media, Saša Michailidis, bývalý ředitel Rádia 1, za římský magistrát vystoupí pan Francesco Paciello.
Mezi pozvanými je kromě zástupců městských částí také primátor hlavního města Bohuslav Svoboda.
Impulzem ke vzniku anticeny je rozpínající se venkovní reklama a ve vyspělém světě běžná regulace vnější podoby obchodů, vývěsek, velikosti a barvy nápisů, jež zatím Praze chybí. Důsledkem jsou ulice zamořené vizuálním smogem, počínaje nelegálním plakátovým výlepem a konče velkoformátovými světelnými megaboardy v okolí kritických dopravních uzlů.
Za lepší život v Praze, o. s. vzniklo v minulém roce jako občanské sdružení podporující a vytvářející projekty ke zlepšování kvality života v hlavním městě.