Chceme být vidět: Fotografická soutěž pro školy chce upozornit na bezpečnost chodců a cyklistů
16. 11. 2010 -, Econnect
Občanská sdružení Oživení, Pražské matky a Nadace Partnerství dnes vyhlásily fotografickou soutěž pro školy s názvem „Chceme být vidět“. Soutěž je součástí týdenní kampaně za větší viditelnost a bezpečnost chodců a cyklistů v temných podzimních a zimních měsících. Zaměřuje se zejména na školní děti a propaguje používání reflexních prvků jako nezbytné a důležité součásti oblečení, zavazadel či kol, která mnohdy může chodci nebo cyklistovi zachránit život.Soutěž „Chceme být vidět“ je součástí celostátního programu Bezpečné cesty do školy, který bezpečnému, šetrnému a zdravému cestování do školy poskytuje metodickou a finanční podporu. Již téměř 50 škol v ČR tak díky němu uskutečnilo svůj projekt Bezpečných cest a zajistilo školákům bezpečnější a atraktivnější pěší či cyklistickou dopravní infrastrukturu v okolí škol.
„V České republice ještě stále není samozřejmostí používat v každodenním životě reflexní prvky nebo doplňky jako běžnou součást oděvu. Chodec či cyklista přitom není bez reflexních prvků za šera téměř vidět, a je tak vystaven většímu riziku střetu s automobilem. Cílem naší kampaně je seznámit veřejnost s reflexními materiály a doplňky, jejich významem a používáním a ukázat, že i reflexní prvky mohou být takzvaně IN,“ vysvětluje Petra Lukešová ze sdružení Oživení.
V rámci soutěže „Chceme být vidět“ mají děti za úkol vyfotografovat sebe, svého spolužáka, učitele či člena rodiny – jak pózuje nebo jde pěšky, jede na kole, bruslích či koloběžce – vybaveného originálním způsobem do tmy, tj. s použitím reflexních doplňků či prvků na oblečení. Nejoriginálnější 3 fotografie budou odměněny zajímavými cenami (1. – koloběžka, 2. – batoh, 3. – indukční blikačka). Malý dárek však získá každý účastník v podobě hezké reflexní visačky švédské firmy Glimmis, reflexních samolepek a pásek. Soutěžní fotografie budou průběžně zveřejňovány na stránkách www.bezpecnecestydoskoly.cz. Školy mají možnost přihlašovat se do soutěže do 26. 11. 2010, termín pro odevzdání soutěžních fotografií je 17. 12. 2010. Vyhlášení vítězů a předání cen proběhne v druhém lednovém týdnu roku 2011.
„Přívěsky Glimmis pocházejí ze Švédska, kde je s úplnou samozřejmostí nosí děti, dospělí i senioři. Zvyšují viditelnost chodce z 30 na 125 m, což je již dostatečná vzdálenost na to, aby řidič automobilu stačil správně zareagovat. Na českém trhu je kvalitních reflexních doplňků stále nedostatek a většina z nich je jak pro děti, tak pro dospělé neatraktivní. Proto jsme se rozhodli dovážet přívěsky Glimmis, které jsou vyrobeny z velmi kvalitních reflexních materiálů a navíc jsou k dostání v mnoha tvarech a barvách. Věříme, že tak můžeme přispět ke zvýšení bezpečnosti na našich komunikacích,“ tvrdí Barbora Konečná, zástupkyně firmy Bonobos, s.r.o. dovážející přívěsky do ČR.
„V České republice zemřelo v loňském roce 157 chodců a 72 cyklistů. V porovnání s nejvyspělejšími státy EU je to třikrát až pětkrát více. Počet usmrcených osob v ČR je navíc ve skutečnosti vyšší, neboť naše statistiky udávají počty obětí, které zemřou do 24 hodin po nehodě (na rozdíl od evropských, které sledují a evidují tyto případy do 30 dnů po nehodě). Podle evropské databáze dopravních nehod CARE umírá nejvíce chodců právě v zimních měsících. Věříme proto, že tato kampaň je jedním ze střípků, které napomohou odvrátit nebezpečí, které číhá na ty nejzranitelnější z nás ve tmě,“ uzavírá Jarmila Johnová z o. s. Pražské matky.