Terrigenia dnes předala Magistrátu petici za rozvoj S-bahn
18.2.2003
PRAHA [Terrigenia]
Autor: Václav Procházka
Výzva byla 18.2. oficiálně předána Magistrátu Hlavního města Prahy. Sbírání podpisů však nekončí!
Magistrát nejčastěji zaujímá stanovisko "To bychom rádi, ale nejsou peníze". Otázkou je, jestli by tomu tak bylo, kdyby se s penězi určenými na dopravu v Praze nakládalo racionálně. (Ostatně šetrnost Magistrátu, pokud jde o desítky milionů na železniční dopravu nebo pouhé miliony na cyklostezky, působí poněkud komicky, když ve vedení Dopravního podniku zůstávají lidé, kteří jsou - nepochybně aspoň zčásti - odpovědní za sedmimiliardové škody v metru).
Například stavba nové trasy metra "D", zvláště jejího vnitřního úseku Pankrác – Náměstí míru, rozhodně není nejlepším způsobem, jak využít miliardy korun. Jen za zlomek těchto prostředků by se dalo zařídit:
• dostatek souprav ke zkrácení intervalů v metru i ve špičkách,
• zřízení železniční zastávky Kačerov i s bezbariérovým přístupem (+ zřízení všech požadovaných zastávek na území Prahy),
• elektrické jednotky pro zavedení nových vlakových spojů Radotín – Kačerov – Vršovice – Hlavní nádraží.
Lidé přijíždějící vlakem od Vraného nad Vltavou, kteří cestují např. na Jižní město, by potom snadno přestoupili na Kačerově, zatímco dnes jezdí na Hlavní nádraží a pak se metrem zbytečně vracejí 7 stanic.
Za luxus nelze považovat ani zachování spojů Smíchov – Hlavní nádraží a Masarykovo n. – Běchovice. Tím, že přebírají část přepravních výkonů metra, činí cestování metrem snesitelnějším – aspoň do doby, než budou zkráceny intervaly, což kvůli nedostatku souprav ve špičkách není možné hned.
Pokud bude Magistrát nadále preferovat nákladnější řešení, dojde ke zvýšení zadluženosti města a brzy i k dalšímu zdražování jízdného. Radní však přesto budou tvrdit, že pro veřejnou dopravu dělají maximum, ale lidé ji používat nechtějí. Tomuto vývoji nechceme přihlížet.