Pouze text - only text Econnect Zpravodajství Informační servis pro NNO
- Kalendář akcí | Práce v NNO | Katalog odkazů | Občan TOPlist
- -
Pouze text - only text
logo Econnectu Zpravodajství
pro registrované uživatele pro novináře pouze text English
-
- - - - - - - - -
- -
-
Zpravodajství ze VŠECH oblastí Životní prostředí Lidská práva Sociální oblast Gender Regionální rozvoj Kultura Občanský sektor Internet
- -
Zpravodajství - vše
zpravodajstvi.ecn.cz > zpravodajství > tiskové zprávy
-
-

 zprávy

 komentáře

 tiskové zprávy

 témata

 multimedia

Klamavě informují o ceně

21.8.2003
PRAHA [SOS - Sdružení obrany spotřebitelů ČR]
Autor: František Lobovský, tel: 603 248 266

Zpoplatnění krátkých textových zpráv odesílaných z internetu na mobilní telefony znamenalo rozmach alternativních SMS bran s nižšími tarify, než jaké jsou sazby operátorů. Jedna z těch nejvýznamnějších, jež je na adrese www.sms.cz, však neinformuje dostatečně své uživatele, kolik je bude stát dobití kreditu a v důsledku toho ani vlastní odeslání zprávy.

Na Sdružení obrany spotřebitelů České republiky (SOS) se obrátil spotřebitel, který se cítí postupem uvedené internetové SMS brány poškozen. Při dobíjení kreditu prostřednictvím volání na linku se zvýšeným tarifem 900 30 90 11 i při platbě za zábavné průkazy, které jsou další službou serveru, je účtována částka o cca 60 % vyšší než 22 Kč udávaných jako příjem serveru ze zavolání. Vzhledem k tomu, že cena 22 Kč je jediná uvedená, může se spotřebitel právem domnívat, že tato cena mu bude účtována.

"Naše spotřebitelská organizace již spotřebiteli za upozornění poděkovala. SOS nevstupuje do individuálních sporů mezi prodávajícím a spotřebitelem, neboť tak rozsáhlou kapacitu nemá, ale v případech, které se dotýkají většího množství spotřebitelů, chceme být rozhodně aktivní. Uvádění neúplných či zavádějících informací k nim rozhodně patří," uvedl František Lobovský, předseda Republikového výboru SOS. Uvedený server zaznamenává dlouhodobou návštěvnost cca 250.000 návštěvníků měsíčně, a proto se na něj SOS obrátilo s výzvou k nápravě, neboť je přesvědčeno, že jde o nesoulad informování o ceně s požadavky § 12 zákona o ochraně spotřebitele.

Odpověď provozovatele serveru Pavla Góreckého bohužel neukázala zájem situaci řešit. Sdružení obrany spotřebitelů ČR proto upozorňuje spotřebitele, že za využívání této služby pro rozesílání SMS zpráv, v četných případech zaplatí - přes deklarované výhodné tarify – v konečném vyúčtování víc, než by platil na oficiálních SMS bránách operátorů. SOS současně požádalo o řešení zřejmého klamání spotřebitele místně příslušný regionální inspektorát České obchodní inspekce v Ostravě.

Přílohy
Dobití kreditu 1. krok (pdf)
Dobití kreditu 2. krok (pdf)
Objednávka průkazu 1. krok (pdf)
Objednávka průkazu 2. krok (pdf)

Kontakt:
Sdružení obrany spotřebitelů České republiky
tel.: 224 239 940
fax: 224 239 941
www.spotrebitele.info

František Lobovský, předseda Republikového výboru - 603 248 266

Sdružení obrany spotřebitelů České republiky, založené v roce 1993, je nezávislé a neziskové občanské sdružení hájící zájmy spotřebitelů. Provozuje svá Spotřebitelská informační centra v osmi krajích ČR, vydává elektronický časopis Svět spotřebitelů (www.spotrebitele.info) i tištěný časopis Štít spotřebitele a realizuje řadu dalších aktivit, zaměřených na zlepšení postavení spotřebitelů. Je členem evropské spotřebitelské organizace BEUC i celosvětové Consumers International.

DISKUSE - KOMENTÁŘE:


Služby Econnectu

ToolkitUnavuje vás tvorba www stránek v HTML?
Nemá váš webmaster čas na jejich aktualizaci?
S publikačním systémem TOOLKIT to zvládnete SNADNO, RYCHLE A SAMI:
VYZKOUŠEJTE ZDARMA!
vytisknoutvytisknout
Logo Econnectu Easy CONNECTion - snadné spojení mezi lidmi, kteří mění svět
Webhosting, webdesign a publikační systém Toolkit - Econnect
Econnect,o.s.; Českomalínská 23; 160 00 Praha 6; tel: 224 311 780; econnect@ecn.cz